ساختمان جدید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر بصره پس از آتش زدن آن توسط آشوب‌گران، امروز افتتاح شد.

افتتاح ساختمان جدید کنسولگری ایران در بصره+ عکس

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ایرج مسجد» سفیر ایران در بغداد امروز  سه شنبه ساختمان جدید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر بصره را افتتاح کرد.

سفیر ایران در عراق در مراسم افتتاحیه، پرچم کشورش را بر بالای کنسولگری جمهوری اسلامی در بصره نصب کرده است.

 سفیر ایرانی در نشست خبری در مقر کنسولگری جدید اعلام کرد که «حمله به کنسولگری ما و آتش زدن آن روی روابط دو کشور تاثیری نخواهد گذاشت، هر چند دشمن مشترک ما به دنبال تخریب این روابط است.»

وی افزود: «در حال حاضر هیچ دستگاه به خصوصی را به آتش زدن کنسولگری ایران متهم نمی‌کنیم، اما این وظیفه مسئولان عراقی است که هویت متجاوزان را که ارتباطی با ملت دوست عراق ندارند، مشخص کنند.»

السومریه نیوز گزارش داد که «اسعد العیدانی» استاندار بصره و تعداد دیگر از مسئولان عراقی، ایرج مسجدی را در بالا بردن پرچم ایران بر فراز کنسولگری جدید همراهی کرده است.

روز جمعه (شانزدهم شهریور) در پنجمین روز موج جدید از ناآرامی‌ها در شهر بصره، در جنوب عراق، مراکز مشخصی هدف تخریب قرار گرفت که کنسولگری ایران از مهم‌ترین این مراکز بود.

دور جدید اعتراض‌ها در بصره و جنوب عراق در اعتراض به کاهش خدمات ضروری مانند آب آشامیدنی و برق از جولای (تیرماه) گذشته آغاز شده و طی روزهای اخیر  تشدید و در نهایت به ناآرامی‌ و به خشونت کشیده شد که به دنبال آن چندین نفر از اهالی بصره کشته شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها