نزدیک به یک میلیون نفر از اهالی ایالت کاتالونیا که سال گذشته تلاشی نافرجام و البته خونین برای استقلال از اسپانیا داشتند، امروز بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و ندای استقلال سر دادند.

تظاهرات یک میلیون طرفدار استقلال در بارسلون

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، چند ماه پس از شکست تلاش‌ها برای استقلال ایالت کاتالونیا از اسپانیا، حدود یک میلیون نفر از طرفداران استقلال این ایالت، امروز سه‌شنبه با حضور در خیابان‌های بارسلون از خواسته خود حمایت کردند.

مناسبت برگزاری تظاهرات امروز، فرارسیدن روز ملی کاتالونیا بود و به همین مناسبت، استقلال‌طلبان با حضور در خیابان‌های بارسلون، بار دیگر خواسته خود را فریاد زدند؛ در ۱۱ سپتامبر ۱۷۱۴ میلادی، کاتالونیا به دست سربازان «فیلیپ پنجم» پادشاه وقت اسپانیا تصرف شد.

از سال ۲۰۱۲ تاکنون، این روز به روز برگزاری تظاهراتی بزرگ و سر داده شدن شعارهای استقلال‌طلبانه در خیابان‌های بارسلون بدل شده است.

«کوئیم تورا» رئیس منطقه خودمختار کاتالونیا گفته که تظاهرات امروز «آغازی بر یک بسیج عمومی بزرگ» است و نوید برگزاری تظاهرات بیشتر تا زمان فرا رسیدن سالروز همه‌پرسی نافرجام سال گذشته را داد.

۹ مهر ماه سال گذشته بود که حکومت خودمختار محلی کاتالونیا، بی‌توجه به هشدارها و تهدیدهای حکومت مرکزی اسپانیا، یک همه‌پرسی با موضوع جدایی یا عدم جدایی از دیگر بخش‌های اسپانیا برگزار کرد.

در دل دموکراسی غربی، پلیس اسپانیا برای بر هم زدن این همه‌پرسی حتی به شلیک گلوله پلاستیکی هم متوسل شد و آمار می‌گوید که آن روز دست کم ۸۴۰ نفر روانه مراکز درمانی شدند.

حکومت محلی کاتالونیا اعلام کرد که شمارش آراء صندوق‌هایی که از حمله پلیس در امان مانده بودند، نشان‌دهنده موافقت ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان با جدایی از اسپانیا بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها