استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر پیگیر تحقق سهم ۳۰ درصدی دولت در پروژه آزادراه مشهد- قوچان هستیم.

پیگیر تحقق سهم ۳۰ درصدی دولت در پروژه آزادراه مشهد ـ قوچان هستیم

به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رشیدیان عصر امروز در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های عمرانی گلبهار با اشاره به دو پروژه مهم ارتباطی قطار برقی مشهد،  چناران و آزادراه مشهد، چناران، قوچان اظهار داشت: براساس برنامه در پروژه قطار برقی همزمان با تملک زمین و تکمیل زیرساخت‌ها عملیات ساخت ایستگاه‌ها نیز آغاز می‌شود و با هماهنگی‌های به عمل آمده برای ترک تشریفات پیگیر آغاز عملیات ریل‌گذاری همزمان با ساخت ایستگاه هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی آزادراه مشهد به قوچان نیز که سال گذشته شروع شده هم اکنون در 4 قطعه با 4 پیمانکار در حال اجراست و موضوع تامین اعتبار 30 درصدی سهمیه دولت در دست پیگیری است.

رشیدیان عنوان کرد: با توجه به اینکه محور مشهد – قوچان سومین مسیر پرترافیک کشور از جمله محورهای تردد زائران بارگاه  منور رضوی است، تسریع در اجرای این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رشیدیان اعتبار آزادراه مشهد به چناران را 600 میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: مشارکت آستان قدس رضوی در اجرای این پروژه قابل توجه است و فاینانس قطار برقی مشهد – چناران نیز به میزان 380 میلیون یورو است که هم اکنون در دست انجام است.مشارکت 70 درصدی آستان قدس در این آزادراه ممکن است به لحاظ اقتصادی و سودآوری برای آستان قدس منفعتی نداشته باشد اما در راستای خدمت رسانی به زائران امام هشتم بسیار مهم و ارزشمند است. قطعه دوم آزادراه از چناران به قوچان نیز باید سریع‌تر طی تفاهمی با آستان قدس اجرایی شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها