سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: ثبت نام مدیران کاروان‌های زیارتی پیاده امام رضا(ع) ویژه دهه آخر صفر آغاز شده است.

ثبت‌نام مدیران کاروان‌های زیارتی پیاده امام رضا(ع) آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضایی اظهار داشت: ثبت نام مدیران کاروان‌های زیارتی پیاده امام رضا(ع) ویژه دهه آخر صفر آغاز شده است.

وی بیان کرد: این ثبت نام از ابتدای محرم آغاز شده و تا ۸ مهر یا ۲۰ محرم ادامه دارد؛ مدیران کاروان‌های زیارتی که قصد تشرف به صورت پیاده در ایام بعد از اربعین را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) به آدرس www.zaeran۸.ir نسبت به ثبت نام و یا تکمیل و یا ویرایش اطلاعات خود در مهلت تعیین شده اقدام کنند. سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار داشت: مدیرانی که سال گذشته ثبت نام کرده‌اند نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و اطلاعات خود را در بخش ویرایش کامل کنند.

رضایی ادامه داد: مدیران کاروان‌ها علاوه بر تکمیل فرم مشخصات فردی، پزشکی و کاروان باید نسبت به ارسال تصویر مدارک مورد نیاز از جمله عکس و کارت ملی شناسانامه و معرفی‌نامه در سایت اقدام کنند. برای دریافت معرفی‌نامه باید به فرمانداری و بخشداری و دفاتر سازمان تبلیغات شهرستان محل اقامت خود مراجعه کنند.

وی گفت: برای کاروان اولی‌ها ظرفیت ۱۵۰ نفره لحاظ شده و امکان پاسخ به سئوالات نیز توسط واحد فناوری به‌ صورت نوشتاری و تصویری پیش بینی شده است و دو شماره تماس برای راهنمایی خواهران و برادران به صورت مجزا در سایت اعلام شده است.

مدیران کاروان‌های پیاده استان‌های غربی، جنوبی و مرکزی که قصد تشرف به مشهد را دارند مسیر حرکت خود را از جاده نیشابور تعیین کنند. ضمنا برای کاروان‌هایی که از مسیر ریلی استفاده می‌کنند با حوزه ریلی برنامه‌ریزی شده و می‌توانند با هماهنگی با جمعیت خدمتگزار مسیر سنگ بست فریمان به مشهد را برای پیاده روی انتخاب کنند.

رضایی گفت: با پیگیری معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی برای آماده سازی کنارگذرهای جاده‌های محور قوچان و فریمان و سرخس و کلات این محورها تا قبل از دهه آخر صفر برای حرکت زائران پیاده آماده سازی خواهد شد.

جمعیت خدمتگزار برای حدود ۱۰۰ هزار زائر پیاده آخر صفر که در سایت جمعیت ثبت‌نام کنند اسکان رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها