گیلان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ۱۳۰هزار خانوارِ ۷۸۵ روستا در قالب طرح ملی آبرسانی به هزار روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده‌اند.

۱۳۰هزار خانوار روستایی گیلان آب شرب سالم دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آبفار گیلان ، محبعلی رنج‌ور با بیان اینکه  عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۰ آغاز شده،افزود: تاکنون بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح بزرگ آبرسانی هزینه شده است.

وی طول خطوط انتقال و توزیع اجرا شده برای آبرسانی به این روستاها را ۵ هزار و ۳۱۸ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: منبع تامین آب این روستاها ۳۷ حلقه چاه است که برای ذخیره سازی و تعدیل فشار آب روستاهای تحت پوشش ۵۸ هزار و ۴۵۵ مترمکعب مخزن زمینی و هوایی نیز ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: هم اینک عملیات تامین آب شرب ۱۲۴ روستا در قالب ۱۲ مجتمع آبرسانی در دست اجراست که برای تکمیل آن ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رنج‌ور خاطرنشان کرد: با اتمام این عملیات ۲۲ هزار خانوار روستایی از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت و کمیّت مناسب برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان یکی از بزرگ ترین طرح های آبرسانی روستایی کشور است که در سال های گذشته بعنوان یکی از طرح های نمونه ملی مورد تقدیر مسئولان کشوری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان گفت: در این طرح به منظور تامین آب شرب با کیفیت و پایدار روستاهای گیلان، مجتمع هایی بصورت متمرکز در مناطقی که از سفره‌های آب زیرزمینی غنی برخوردارند، احداث شده و هر مجتمع به چندین روستا آبرسانی می‌کند.

رنج ور افزود: مجتمع های آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه و سرداران شهید فومن بعنوان ۲ مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی کشور مطرح اند که مجتمع شهید خوش سیرت به ۲۰۰ روستای شهرستانهای آستانه اشرفیه، لاهیجان و لنگرود و مجتمع سرداران شهید به ۱۳۹ روستای شهرستان های فومن، صومعه سرا و بندرانزلی آبرسانی می‌کنند.

به گفته وی؛ مجتمع های دیگری نیز در شهرستانهای رودسر، لنگرود، شفت، رشت، لاهیجان، صومعه سرا، رضوانشهر، تالش، آستارا، انزلی، املش و ماسال وجود دارد که از ۲ تا ۲۰ روستا را تحت پوشش دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها