عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برای صیانت از انقلاب اسلامی ‌همه مردم به ویژه مسئولان باید اهل مقاومت باشند.

آیت‌الله ‌خاتمی‌:در راستای صیانت و پیشرفت انقلاب باید همه مردم به ویژه مسئولان اهل مقاومت باشند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه شب سوم محرم الحرام که شامگاه چهار‏شنبه با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه دین‏‌مداری در طول تاریخ هزینه‌‏بردار بوده اظهار داشت: در قرآن کریم آمده که انبیاء الهی برای نهادینه کردن دین، جنگیدن و هرگز خسته نشدند، ایشان در هیچ لحظه‏‌ای نگفتند «ما نمی‌‏توانیم» بلکه پیوسته برای دین‏‌مداری جامعه جهاد کردند.

وی افزود: برخی افراد فقط می‏‌خواهند اسم‏شان در لیست دین‏داران باشد، ولی برای آن هیچ هزینه‌‏ای ندهند، قرآن کریم در مورد این افراد فرموده که اینان در حاشیه دین هستند و هرجایی که دین به سودشان بود ادعای دین‏داری می‏‌کنند و هر کجا که به ضررشان باشد از دین فاصله می‏‌گیرند.

این استاد حوزه تصریح کرد: برخی دیگر نیز دین‏شان فقط در سطح «حرف زدن» است و هرگز در عمل و رفتار اهل دین‏داری نیستند، این افراد خسران دنیا و آخرت را خواهند داشت.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه تعداد یاران سید الشهدا(ع) در تاریخ بین ۷۲ نفر تا چند صد نفر اعلام شده است، ابراز کرد: با کمی تامل در تاریخ قیام سیدالشهدا(ع) می‏‌توان به این موضوع رسید که کلیه اعداد اعلام شده درست است، چون وقتی حضرت از مکه حرکت کردند بیش از ۱۲ هزار نفر از کوفه نامه پیمان به امام ارسال کرده بودند، ولی کم‏کم در طی مسیر افرادی که همراه بودن و افرادی که در کوفه منتظر حضرت بودند، وقتی شرایط سخت یاری امام حسین(ع) را دیدند شانه خالی کردند و برای امام حسین(ع) تنها ۷۲ یاور باقی ماند.

وی افزود: آن افرادی که امام حسین(ع) را از مکه همراهی کردند و در میان راه برگشتند، به‌‏خاطر دلبستگی به‌ ‏دنیا نتوانستند برای دین‌‏داری خویش هزینه بدهند، لذا لحظه‎ای که احساس خطر کردند دست از همراهی امام برداشتند.

خطیب حرم مطهر رضوی عنوان کرد: برخی از افراد در مسئله دینداری حاضر به پرداخت هزینه کم هستند، ولی آمادگی برای انجام کار سخت ندارند.

وی با اشاره به اینکه واقعه کربلا تجلی از خود گذشتگی برای حفظ دین است، ادامه داد: مومنان واقعی برای دینداری خویش حاضرند از رفاه و آرامش، جان، اموال، فرزند و آبرویشان بگذرند.

این استاد حوزه علمیه قم اعلام کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران در این چهل سال پیوسته در حال ضربه زدن به انقلاب بودند و اکنون نیز در آستانه چهل سالگی به صورت علنی صحبت از براندازی نظام می‏‌کنند، اما یقینا با بصیرت مردم این فتنه آن‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: البته در راستای صیانت و پیشرفت انقلاب باید همه مردم به ویژه مسئولان اهل مقاومت باشند، زیرا در سایه مقاومت است که می‎توان دشمن را به زانو در آورد و پیشرفت کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها