معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: مسئولیت مستقیم نمایشگاه‌ها با مدیران نگارخانه‌ها و گالری‌هاست؛ مادامی که تخلفی صورت نگیرد.

مسئولیت نمایشگاه‌ها مادامی که تخلفی صورت نگیرد، با نگارخانه‌هاست
 
به گزارش قدس آنلاین ؛ افشین تحفه‌گر ، در خصوص نظارت بر ایجاد و برپایی نمایشگاه‌ها و نگارخانه‌ها در سطح شهر اظهار کرد: در مشهد نگارخانه‌هایی که به صورت غیرمجاز بازگشایی می‌شوند، پس از  مطلع شدن بلافاصله از طریق مرجع نظارتی، نیروی انتظامی مکاتبه می‌شود و جلوی فعالیت آن‌ها گرفته می‌شود.
وی با بیان این‌که بحث نگارخانه‌ها و نمایشگاه‌هایی که در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود، با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌هاست، ادامه داد: اگر نمایشگاهی برگزار می‌شود که کیفیت لازم را ندارد، طبیعتا همکاران ما هم در سطح شهرستان و شهر مشهد ناظر هستند. همچنین کارشناسان ما در حوزه اداره هنرهای تجسمی در استان به طور مرتب از نگارخانه‌ها بازدید می‌کنند و اگر چنین مواردی مشاهده شود، به مدیر نگارخانه آنجا که از ما مجوز دارد، تذکر داده می‌شود تا آن‌ها نسبت به اصلاحش اقدام کنند و یا احیانا اگر قرار باشد نمایشگاه‌ دیگری در آن نگارخانه برگزار شود، با یک مشورتی این کار انجام شود.
معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: مدیران نگارخانه‌هایی که مجوز گرفتند برای این‌که یک نگارخانه‌ای را ایجاد کنند، به طور طبیعی معمولا یک شورایی داخل خودشان دارند و آثار هنرمند که ارائه می‌شود یا تقاضایی اگر دارند مبنی بر این‌که بخواهند نمایشگاهی برگزار کنند، در شورا بررسی می‌شود و بر اساس تشخیص مدیر نگارخانه این کار انجام می‌شود.
تحفه‌گر خاطرنشان کرد: این اجازه را فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجوزی که به مدیر مسئولش به عنوان مدیر نگارخانه داده می‌شود، می‌دهد تا آن‌ها بتوانند با توجه به پیشینه هنری‌ و دستورالعمل‌هایی که دارند تشخیص دهند که چه نوع از نمایشگاهی را در نگارخانه خودشان اجازه دهند که برپا شود.
وی در تکمیل سخنان خود افزود: طبیعتا این نمایشگاه‌ها معرف هویت آن نگارخانه‌ها هم خواهند شد و لذا معمولا مدیران نگارخانه‌ها تلاش بر این می‌کنند که بهترین نمایشگاه را که از نظر هنری، قابل دفاع باشد، برپا کنند و از طرفی دیگر بتوانند به مشتری‌های لازمی که در لیست مشتریان ثابتشان دارند و بعضا متقاضی بعضی از آثار هنری هستند، پاسخ دهند؛ لذا مسئولیت مستقیم آن با مدیران نگارخانه‌ها و گالری‌هاست تا مادامی که تخلفی صورت نگیرد.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها