خراسان رضوی-مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین به این مسئله اشاره کرد که بازنشستگان آموزش و پرورش فقط در معاونت‌های اداری از کار برکنار می شوند و برای ادامه کار در حوزه آموزشی مشکلی ندارند.

۶۶هزار دانش آموز اتباع بیگانه و مشکوک التابعیت به مدرسه می‌روند/پاداش معلمان بازنشسته شنبه واریز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین درباره زمان برگزاری جشن باسوادی در استان گفت: مولفه های باسوادی در حال تغییر هستند ولی بر اساس آمار وزارتخانه هم اکنون 96/7 درصد از جمعیت با سواد هستند و یا در طرح‌های آموزشی این وزارتخانه قرار دارند.

قاسمعلی خدابنده درباره نیروی انسانی شاغل در این استان در مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی نیز گفت:در سال تحصیلی پیش رو در خراسان رضوی کمبود معلم نداریم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار قبلی در این حوزه با کمبود حدود ۱۲ هزار معلم مواجه بودیم، افزود: سعی شد با استفاده از معلمان حق التدریسی وتدبیری که در اداره کل و مناطق آموزش و پرورش بکار رفت مشکل معلم نداشته باشیم تا آسیبی به فرآیند آموزش و تربیت اعضای جامعه هدف وارد نشود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی که ظهر امروز(دوشنبه) در نخستین نشست مسئولان نظام آموزشی با خبرنگاران در اداره کل آموزش و پرورش سخن می‌گفت بیان داشت: ۶۶هزار دانش آموز اتباع در استان وجود دارند که با ارائه مدارک مهاجرت از آنها ثبت نام به عمل خواهد آمد و بخشی نیز که فاقد مدارک هستند با سپردن تعهد ثبت‌نام می‌شوند همچنین در مناطق روستایی هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نخواهد بود و مدارس روستاهای نزدیک با یکدیگر تجمیع و هزینه رفت و آمد دانش آموزان به روستای مرکزی را دولت تقبل کرده است.

این مقام نظام آموزشی در باره نقل و انتقالات فرهنگیان نیز  عنوان کرد: هم اکنون  ۹۰ هزار شاغل در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشغول هستند و در تابستان جاری۶۵۰۰ درخواست جا به جایی به ثبت رسید که با نزدیک به ۴۹ درصد آن موافقت شده است و باقیمانده  پاداش همه معلمان بازنشسته خراسان رضوی نیز شنبه به حسابشان واریز خواهد شد.

به گفته خدابنده در این راستا ۱۵۰۰ کلاس خرید خدمت آموزشی انجام شده است همچنین ۲۴۰۰ نفر عوامل اجرایی را به حوزه تدریس وارد کردیم و ۸۶۰ نفر معلم جدید از دانشگاه فرهنگیان تامین شدند و بخشی را هم با حق التدریس و برون سپاری جبران کردیم.

وی با اشاره به طرح مهر حسینی و تمهیدات اندیشیده شده از سوی شورای آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی گفت:امسال بیش از 1 میلیون و 200 هزار دانش آموز خراسان رضوی از ابتدای مهر به مدرسه خواهند رفت که این آمار با ثبت نام مهاجرین از شهرهای دیگر و اتباع بیشتر نیز خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بحث مبارزه با تخلفات اداری برخی مدیران خاطی در بحث ثبت نام مدارس افزود:تا کنون ۲ مدیر خاطی مورد برخورد شدید قانونی قرار گرفته اند و پرونده آنها در قسمت تخلفات اداری در حال بررسی است؛ همچنین ۳۴مورد تذکر کتبی،۷۶۷ موردتذکر شفاهی و ۴۰۴ مورد اطلاع رسانی برای مدیران انجام شده تا از مشکلات والدین در فرآیند ثبت نام کاسته شود و  در همین رابطه نیز ۳۸۸مورد خلاف قوانین از سوی مدیران مدارس کشف شده است.

خدابنده در ادامه  با اشاره به موفقیت دانش آموزان خراسان رضوی در المپیادها و جشنواره‌های آموزشی اظهار داشت: آموزش و پرورش این استان به عنوان اداره موفق در حوزه خودش شناخته شده و دانش آموزان این استان بیشترین رتبه قبولی را در بین بقیه استانها داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در حوزه تربیت بدنی در مجموع تیمی مقام اول کشوری را بدست آوردیم و در جشنواره خوارزمی برای چهارمین سال اول شدیم و در کنکور نیز رتبه دوم بعد از تهران را بدست آوردیم.

وی درباره پروژه‌های آموزشی نیز تصریح کرد: ۱۴۵ پروژه در هفته دولت بهره برداری شد و ۳۶۵ هزار متر مربع ایزوگام و ۲۹۳ هزار متر مربع نیز آسفالت در مدارس انجام شده است و در این حوزه کمترین نیازها هم  برطرف شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:در دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور ظرفیت پذیرش تا ۲۵ هزار دانشجو در سال وجود دارد که با این اقدام معضل کمبود نیروی انسانی در استان مرتفع می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها