قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رسانه ها با اعتماد به سیدالشهداء قلم خود را در نقد مسائل و کوتاهی‌های جامعه به کار گیرند.

رسانه‌ها با اعتماد به سیدالشهدا نقد مسائل و کوتاهی‌های جامعه را به کار گیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی عصر روز چهارشنبه در از سلسله نشست‌های اخلاق رسانه‌ای که به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار داشت: رسانه در نظام جمهوری اسلامی و در تمام اقشار فقیر نیست و دین کمک کرده که رسانه ها در رسالت خود فقیر نبوده و حرفی برای گفتن داشته باشند که این امر با واقع بینی و ارتباط با معصومین محقق شود.

وی با بیان اینکه دیدار با رسانه ها و خبرنگاران می تواند مشاور و راهنمای مسوولان باشد، افزود: رسانه‌ها با بهره‌گیری از منابع دینی و متون اسلامی و معصومین باید به بیان واقعیت های جامعه بپردازند و بتوانند در رفع مشکلات موثر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بارها در خطبه‌های نماز جمعه گفته ایم اشداء علی الکفار و....و این نهیب باید در جای خود به مسوولان زده شود و یکی از گرفتاری های رسانه این است که منبع و خبری نداشته باشد در حالی که بسیاری از موضوعاتی را در دسترس داریم که اگر به آن توجه شود، پرمشغله خواهیم شد.

عابدینی با اشاره به اینکه امروز رسانه های ما در برابر دشمنان نظام ایستادگی می کنند، ادامه داد: ایستادگی در برابر دشمنان نظام و جمهوری اسلامی ایران یکی از تاکیدات متون دینی ما است، چرا باید در مقابل نگاه یک رسانه ای، مبانی اخلاقی، دینی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زیر سوال برود و یک رسانه سکوت کند؟ رسانه ها باید در این زمینه جدی تر باشند و چرا نباید به مبانی دینی و اعتقادی توجه نشود؟

وی با اشاره به ویژگی های منافقین از منظر قرآن کریم اضافه کرد: خداوند در قرآن بیان می کند: «به منافقین بشارت عذاب دردناک خدا را بشارت بده؛ خداوند پاسخ این منافقان را می دهد و کسانی که به کافران دل می بندند آیا عزت را نزد آنها جست و جو می کند؟ قرآن می‌گوید این منافقین عزت را از کافران طلب می‌کنند، متاسفانه برخی از مسئولان ما به دشمن اعتماد کرده اند و رسانه هم در نقد از این مسئولان کوتاهی می‌کند. 

امام جمعه قزوین یادآور شد: عملکرد ما امروز به گونه ای است که کسی از ما گلایه نکند و در راستای رضایت و خوشحالی مسوولان سکوت کرده ایم، در صورتی که همه باید دست به دست هم بدهیم تا این شرایط به خوبی محقق شود.


عابدینی به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: امربه معروف و نهی از منکر مهم است و امام علی می فرماید که «مخلوقاتی یا خلق از خلق الهی اند و عمل به این دو امر عمر کسی را کوتاه نکرده و رزق کسی را کم نمی کند؛ هنر امر به معروف این است که مرگ را به شهادت تبدیل می کند و حدیث آمده که «هرکه آنها را یاری کند خدا او را یاری و هرکه آن را خار کند خدا او را خار می کند».

وی با اشاره به اینکه ما باید با اعتماد به امام حسین (ع) قلم خود را در نقد مسائل و کوتاهی‌های جامعه به کار بگیریم، اضافه کرد: امام راحل با امر به معروف و نهی از منکر به اوج عزت رسید و افرادی که در برابر ارزش های نظام ایستادند و تمام منکرات را به کار گرفتند تا به منکرات دیگر برسند، خدا آنها را خار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، امیدبخشی به جامعه را رسالت رسانه در هر شرایط عنوان کرد و ادامه داد: حضرت زینب(س) در بدترین شرایط فرمودند

«ما رایت الا جمیلا»، یعنی در هر شرایطی باید امید داشته باشیم، در صورتی که این بانوی گرامی در خیابان‌های شام سنگ می‌خوردند اما در مجلس یزید با اقتدار، شجاعت و امید از پیروزی خود و شکست یزید خبر دادند. 

عابدینی خاطرنشان کرد: امیدبخشی به معنی ندیدن واقعیت ها و عدم انتقاد نیست و باید با روشنگری واقعیت ها را نشان داد اما بدانیم که شیطان ناامیداست و هرچه که از خدا می بینیم موفقیت و پیروزی است.

وی اضافه کرد: رسانه باید واسطه ای بین واقعیت های جامعه و مردم حتی در شرایط خستگی و ناامیدی مردم باشد و نباید ناامید و خسته باشیم، واکنشی که رهبری در برابر وادادگی برخی مسئولان داشتند این بود که خود آنها را به عمل به وظایفشان ارجاع دادند و می خواهد به آراء مردم احترام گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر هدف نسبی قیام امام حسین(ع) است و ما را به هدف اصلی هدایت می‌کند و هدف اصلی ایشان توجه به اصل امامت است، ما باید در منکرشناسی و معروف شناسی به مردم کمک کنیم، چقدر رسانه به این وظیفه خود عمل کرده است؟ اقامه نماز جمعه، تفکر و اندیشه و هم اندیشی بین مومنان از مصداق امر به معروف است و امر به معروف و نهی از منکر هدف نسبی است و ما را به سمت اهداف دیگر سوق می دهد.

عابدینی گفت: همه باید یکدیگر را با محوریت امام حسین (ع) دریابیم و گرایش های جناحی نتوانسته مشکل مردم را حل کند هرحزبی باید برگرفته از قران و امام حسین (ع) باشد.

وی در پایان اربعین را نماد حماسه مقاومت اسلامی در منطقه عنوان کرد و افزود: در سالجاری عده ای به دنبال این هستند که آفت‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی را متوجه اربعین کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها