معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از افتتاح مرکز نوآوری این دانشگاه تا اواخر مهرماه سال جاری خبرداد.

افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه امام رضا(ع) تا پایان مهرماه جاری

  به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان قدس رضوی، ابراهیم دانشی‌فر با اشاره به اینکه مرکز نوآوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) محملی برای تبدیل کردن ایده‌ها به محصولات است، اظهار کرد: در این مرکز هدف تولید فناوری است. این فناوری یا جدید است و یا بازتولید فناوری‌هایی است که در گذشته صورت گرفته و نسخه تولید این دانشگاه محسوب می‌شود.

 وی ابراز کرد: برای تبدیل ایده‌ها به محصول روش‌های مختلفی وجود دارد که اشکالاتی بر آن‌ها وارد شده ‌است، یکی از این مشکلات این است که یک ایده بالغ باید به مراکز رشد و پارک‌های فناوری ارائه شود. در مرکز نوآوری دانشگاه امام رضا(ع)، نیاز به ایده‌های کاملا آماده نداریم و حتی کمک می‌کنیم ایده‌های خام در صورت دارا بودن ارزش عملیاتی به ایده بالغ تبدیل شود.

 دانشی‌فر ادامه داد: پس از بلوغ ایده‌ها، دو مسیر در پیش رو داریم یک روش مربوط به فروش ایده‌هاست که به خام فروشی معروف است و مسیر دیگر، تاسیس شرکت فناوری، ثبت برند و سرمایه‌گذاری برای تولید تجاری است که این بخش برای ما بسیار مهم است.

 وی با بیان اینکه ایده تاسیس مرکز نوآوری از دو سال پیش در ذهن ما شکل گرفت، افزود: پس از دو سال، با پیگیری‌های مداوم توانستیم از ابتدای امسال مجوز تاسیس مرکز نوآوری را به دست آوریم. به همین منظور آستان قدس رضوی بودجه 500 میلیون ریالی را برای تاسیس و تجهیز این مرکز به دانشگاه اختصاص داد.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، در ادامه هدف از راه‌اندازی این مرکز را تحریک و تهییج افرادی دانست که ایده‌های آنان به صورت انحصاری در حوزه صنایع خلاق، سوغات فرهنگی و مسائلی همانند طراحی بازی‌های معرفتی، طراحی لباس و سوغات است.

 دانشی فر اضافه کرد: در همین راستا فراخوانی در دانشگاه منتشر شده است و از تمام دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاه و یا دانشجویان سایر دانشگاه‌ها به شرط تیم‌سازی در دانشگاه امام رضا(ع) دعوت شده است که وارد این مرکز شوند و ایده‌های خود را با محوریت ذکر شده ارائه دهند. دانشجویان تا پایان مهرماه فرصت دارند تا ایده‌های خود را ارائه دهند و در صورت تایید وارد مرکز نوآوری ما شوند.

 وی به مزایای این مرکز برای ایده‌پردازان اشاره و اظهار کرد: در این مرکز به ایدهها، مشاوره‌های مالی، حقوقی، بازاریابی، علمی، طرح تجاری و مشاوره‌های ثبت برند و سرمایه گذاری داده می‌شود و هزینه ابتدایی برای نسخه‌های اولیه به صاحبان ایده‌ها پرداخت می‌شود.

 دانشی‌فر بابیان اینکه تصمیم در مورد پذیرش مشاوره‌ها بر عهده تیم نوآوری دانشگاه است، گفت: در واقع این مرکز نوآوری، محل استقرار یک سال اول شرکت دانش بنیان ما خواهد بود و کارکرد اصلی ما کارآفرینی است.

 وی بیان کرد: در نظر داریم تا اواخر مهرماه سال جاری مرکز نوآوری دانشگاه را افتتاح کنیم. این مرکز جنب مرکز رفاهی واقع شده است و محل استقرار 11 شرکت نوآور خواهد بود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها