سازمان‌های خیریه در انگلیس با انتقاد از شرایط افراد بی‌خانمان اعلام کردند دست‌کم ۴۴۰ نفر از آن‌ها در دوازده ماه گذشته در این کشور جان باختند.

۴۴۰ بی‌خانمان انگلیسی طی یک‌سال گذاشته جان باختند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سازمان‌های خیریه در انگلیس با انتقاد از شرایط افراد بی‌خانمان در این کشور اعلام کردند دستکم ۴۴۰ بی خانمان در دوازده ماه گذشته در این کشور جان باختند.

رسانه‌ها در انگلیس به نقل از سازمان‌های خیریه نوشتند شمار فراوان مرگ افراد بی خانمان در خیابان‌ها و سرپناه‌های شهرداری‌ها مایه شرمساری ملی و نگران کننده است. از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون، ۴۴۰ نفر از افراد بی خانمان، از جمله یک نظامی پیشین ارتش و یک فیزیکدان فضایی جان باخته اند.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: اجساد افراد بی خانمان در انگلیس در دالان بیرونی منازل، سرپناه‌های شهرداری‌ها و سازمان‌های خیریه و یا در درون چادرهایی در فضاهای سبز پیدا می‌شود در حالی که شماری از آنان ماه‌ها پیش مرده اند و به همین علت، برای شناسایی آنان باید پزشکی قانونی اقدام کند.

سازمان‌های خیریه معتقدند افزایش مرگ افراد بی خانمان، با سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت انگلیس، کمبود مسکن اجتماعی و بالا بودن اجاره مسکن مرتبط است. این سازمان‌ها از دولت‌های محلی و شهرداری‌ها خواسته اند مرگ هر فرد بی خانمان را به دقت بررسی کنند زیرا اکنون هیچ سازمان رسمی، مرگ افراد بی خانمان را ثبت و بررسی نمی‌کند.

بر اساس گزارش سازمان‌های خیریه، ۶۹ درصد از افراد بی خانمانی که در دوازده ماه گذشته جان خود را از دست داده اند، مذکر و ۲۱ درصد مونث بودند و جنسیت ۱۰ درصد نیز اصلا ثبت نشده است. در این گزارش آمده است در ماه ژانویه با ۳۳ نفر، بیش‌ترین شمار مرگ افراد بی خانمان ثبت شده است. 

 گاردین افزود: علاوه بر سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت انگلیس، اقدامات خشونت آمیز، مصرف فراوان مواد مخدر، بیماری، خودکشی و قتل از دیگر علل مرگ افراد بی خانمان در این کشور است.

به گزارش سازمان‌های خیریه انگلیس، متوسط سن مردان بی خانمان که در دوازده ماه گذشته جان باختند ۴۹ سال و متوسط سن زنان بی خانمان جان باخته، ۵۳ سال ثبت شده است. کم‌ترین سن افراد بی خانمان جان باخته نیز ۱۸ و بالاترین سن، ۹۴ سال بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها