چین در واکنش به اتهام‌زنی واشنگتن به پکن درباره دخالت در انتخابات آمریکا با کنایه‌زنی به این کشور گفت جهان می‌داند که کدام کشور بیشترین دخالت را در امور داخلی دیگر کشورها دارد.

وزارت خارجه چین: روشن است که کدام کشور بیشترین دخالت را در امور داخلی دیگر کشورها دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، چین از آمریکا خواست از اتهام‌زنی علیه پکن درباره دخالت در انتخابات این کشور دست بردارد و در اظهاراتی کنایه‌آمیز گفت برای جامعه بین‌المللی روشن است که کدام کشور بیشترین دخالت را در امور داخلی دیگر کشورها دارد.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین،  اعلام کرد بهتر است آمریکا مطرح کردن «اتهامات غیرموجه و نادرست» را متوقف کند و به جنگ لفظی که روابط چین-آمریکا را تضعیف می‌کند، پایان دهد.

او زمانی که با سوال خبرنگاری مواجه شد درباره اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر دخالت چین در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا که نزدیک به سی روز دیگر برگزار خواهد شد، گفت: ما از همان ابتدا تاکید کرده‌ایم که چین ادعاها و اتهامات بی‌اساس را نمی‌پذیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین با تاکید بر بی‌طرفی چین در انتخابات کشورهای دیگر اظهار داشت: این یک رسم دیپلماتیک برای ماست که در انتخابات هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم و ما خود را به اصول دخالت  نکردن در مسائل داخلی کشورها مقید و پایبند می‌دانیم.

لو کانگ در خصوص این ادعای آمریکا که هدف از اقدام چین در افزایش دادن تعرفه ها، اثرگذاری بر انتخابات میان دوره‌ای آن کشور است، گفت: این اقدام یک گام درست دفاعی برای محافظت از چین در برابر شکاف‌های تجاری چین-آمریکا و نتیجه یک جانبه گرایی آمریکا بود.

او همچنین گفت: «جنگ تجاری هیچ برنده‌ای ندارد. این موضوع (افزایش تعرفه‌ها) هرگز ارتباطی با اینکه آن‌ها از کدام حزب سیاسی حمایت می‌کنند، ندارد.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در تکذیب ادعای آمریکا در خصوص تلاش پکن برای دخالت در انتخابات این کشور با کنایه‌زنی به واشنگتن گفت: «برای جامعه بین‌المللی روشن است که کدام کشور بیشترین دخالت را در امور داخلی دیگر کشورها دارد.»

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین یک روز پس از سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به چین بیان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها