رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون ۲۳ هزارو ۳۷۲ نفر در قالب ۱۱ هزار و ۶۹۰ گروه برای زیارت اربعین از استان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: روزانه امکان صدور ۶۰۰۰ روادید از سوی سازمان حج و زیارت استان برای زائران اربعین فراهم است.

آمادگی صدور روزانه ۶۰۰۰ روادید برای زائران اربعین خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جواد شاد عضو ستاد اربعین خراسان رضوی در استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر میزان ثبت نام زائران نسبت به سال گذشته عقب است. این مساله از یک طرف با مسایل اقتصادی و از طرف دیگر با مسایل مربط به حوزه اطلاع رسانی مرتبط است.

وی افزود: صدا و سیما هنوز برنامه خاصی در راستای اطلاع رسانی و تبلیغ سفر اربعین انجام نداده است؛ لذا از این دستگاه تقاضا می شود تا در این راستا اقدام مناسب را ترتیب دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی عنوان کرد: از ابتدای بازگشایی سامانه سماح تاکنون ۲۳ هزار و ۳۷۲ زائر در قالب ۱۱ هزارو ۶۹۰ گروه در استان خراسان رضوی اقدام به ثبت نام کرده اند.

وی ضمن تأکید بر صدور ویزا در مشهد و ممانعت از ایجاد دفتر در سایر شهرها اظهار کرد: این اقدام برای جلوگیری از صدور ویزای تقلبی از سوی برخی سودجویان انجام شده است؛ ضمن اینکه دفاتر جذب زائران برای سفر اربعین در مناطق حاشیه شهر فعال شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: روزانه آمادگی صدور ویزا برای ۶۰۰۰ زائر فراهم است؛ ضمن اینکه بیمه کردن عوامل موکب ها مورد تأکید ماست که از سامانه سماح صورت می گیرد.

در ادامه حسن منصوری، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی و مسئول ستاد اربعین آستان قدس رضوی، گفت: ۹ موکب از سوی آستان قدس برای پیاده روی اربعین در مرزهای خروجی و در کشور عراق و دو موکب سیار به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین برپا خواهد شد.

وی افزود: همچنین در مرز مهران تعدادی آشپزخانه صنعتی بزرگ احداث شده که در طول ایام اربعین قابلیت تدارک ۵۰۰ هزار تا یک میلیون غذا را دارد که به صورت میانگین طی ۱۰ روز، روزانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار غذا تدارک می بیند.

منصوری گفت: در حال حاضر ظرفیت اسکان ۱۰۰۰ نفر در مرز مهران فراهم شده و در مرز میرجاوه اطعام ۳۰ هزار نفر به صورت روزانه تدارک دیده شده است.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی افزود: در راستای تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور ایران و عراق نیز تعداد ۵۰۰ هدیه برای میزبانان عراقی و ۷۲ هدیه برای موکب داران موثر عراقی از سوی آستان قدس روضوی تدارک دیده شده که  در این ایام به آنان اهدا خواهد شد.

وی تهیه ۲۰۰ هزار جیره خشک و اقلام مختلف را از دیگر موارد تدارکاتی آستان قدس رضوی برای زائران اربعین حسینی در پیاده روی امسال برشمرد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها