سردار سپهر گفت: گاه قوانین خوبی داریم اما اجراکننده و نظارت وجود ندارد پس باید به دنبال تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب باشیم، ما آمادگی داریم در تربیت مدیران جهادی در عرصه حقوقی دوره بگذاریم.

باید به‌دنبال تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب باشیم

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اولین مجمع مدیران حقوقی سه قوه با بیان اینکه ساخت دولت، جامعه و تمدن نوین اسلامی توسط مردم باید انجام شود، گفت: توسعه اقتصادی با امنیت ایجاد می‌شود و جامعه حقوقی در بخش امنیت بیشترین نقش را دارند زیرا عدالت خاستگاه امنیت است.

وی افزود: اگر فساد وجود داشته باشد، علیه عدالت قانون تصویب و اجرا شود و خواص به فساد آلوده شوند سقوط حتمی است اما اگر عدالت به امنیت سیاسی و اقتصادی بینجامد سبب گسترش نعمت‌های خدا بنابر وعده قرآن می‌شود.

سردار سپهر ادامه داد: حقوق‌دانان باید برای تحقق عدالت در همه عرصه‌ها تلاش کنند. تولید علم، شکستن مرزهای دانش حقوق و نگاه اجتهادی به علم داشتن از وظایف حقوقدانان است. ما ۵۰ هزار حقوقدان داریم که باید کمیته‌هایی برای اجرای قوانین و آسیب‌شناسی آن تشکیل دهند.

وی گفت: گاه قوانین خوبی داریم اما اجراکننده و نظارت وجود ندارد پس باید به دنبال تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب باشیم تا به‌درستی هم در عرصه تصویب قوانین و هم در عرصه اجرا فعال باشند. ما آمادگی داریم در تربیت مدیران جهادی در عرصه حقوقی دوره بگذاریم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما در بسیج در بیش از ۴۰۰۰ نقطه در کشور اقدام به سازندگی جهادی کرده‌ایم و آمادگی داریم نسخه‌های لازم برای پیشرفت را ارائه دهیم. پرورش نیروی انسانی جهادی از مهم‌ترین مسائلی است که اساس کار برای پیشرفت کشور است.

وی تصریح کرد: حقوق اسلامی می‌تواند در خصوص اصلاح سبک زندگی نسخه‌های شفابخش تهیه کند. 

سردار سپهر با بیان اینکه حضور مردم حل کننده بسیاری از مشکلات است، گفت: باید مشارکت مردم برای مبارزه با فساد را پررنگ کنیم. 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: طرح یک خانواده یک وکیل و کمک به آشنایی مردم با حقوق از جمله کارهایی است که باید در کشور انجام شود و ما برای کمک به اجرایی شدن آن آمادگی داریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها