همدان - سید حبیب‌اله موسوی بهار گفت: امید به زندگی از ۵۵ به ۷۰ سال رسیده است که از دلایل آن می توان پیشگیری از بیماری‌های واگیردار را نام برد.

امید به زندگی از ۵۵ به ۷۰ سال افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید حبیب‌اله موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، در آغاز مراسم کنگره تب مالت اظهار داشت: اوایل انقلاب سن امید به زندگی ۵۵ سال بود اما به بیش از ۷۰ سال رسیده است که یکی از دلایل آن هم پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیردار است. برای افزایش سن امید به زندگی تا ۸۰ سال باید از رواج بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری کرد.

وی با یاد آوری اینکه به دلیل شیوع این بیماری در غرب کشور  این  همایش‌ در همدان برگزار می شود، اظهار داشت: اکنون در ایران به این دلیل که به مانند کشورهای توسعه یافته بیماری‌های غیرواگیردار شایع است این بیمارهای در اولویت کنترل و نظارت پزشکی قرار گرفته است.

موسوی‌بهار تب مالت را بیماری مزمن و ناتوان کننده‌ عنوان و اظهار داشت: کنترل و مهار تاثیر منفی این بیماری به آن دلیل که به همه ابعاد زندگی ( سیاسی، اجتماعی) رخنه می کند سهل و آسان نیست و همه نهاد ها باید دانشگاه علوم پزشکی را  در این حوزه یاری دهند.

وی با اشاره بر اینکه به هر اندازه به کنترل نقل و انتقال و کشتار دام ها توجه کنیم به افزایش سلامت انسان‌ها کمک شده است، افزود:  اگر از واکسیناسیون که روش پیشگیری مهمی است استفاده نشود بعدا باید برای مهار این بیماری و عوارض آن در جامعه هزینه های بیشتری را پرداخت کرده و متحمل شویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها