شهرکرد- سید عبدل درگاهی گفت: در ۶ ماهه ابتدایی امسال، خریدهای اینترنتی استان ۳ میلیارد تومان و فروش محصولات ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

افزایش چشم گیر خریدهای اینترنتی مردم چهارمحال و بختیاری در سال جاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید عبدل درگاهی مدیر کل پست استان چهار محال و بختیاری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت روز جهانی پست گفت: در مجموع سالیانه ۶ میلیون و ۲۲۵ هزار مرسوله پستی به استان وارد یا ارسال می شود که این رقم در ۶ ماهه سال جاری ۲ میلیون مرسوله وارده به استان و ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار مرسوله پستی به خارج از استان ارسال شده است.

وی با اشاره به گسترش فعالیت فروشگاه های اینترنتی گفت: ارزش ریالی خریدهای اینترنتی مردم در سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان و فروش محصولات استان حدود یکصد میلیون تومان بوده  و امسال در ۶ ماهه ابتدایی خریدهای اینترنتی استان ۳ میلیارد تومان و فروش محصولات ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

درگاهی با اشاره به اینکه  زیرساخت پستی و ارتباطی در رشد و توسعه کشور و استان بسیار اثرگذار بوده افزود: در حال حاضر ۵۵ درصد از واحدهای مجموعه پست در روستاهای استان و ۴۵ درصد در شهرها در حال خدمات رسانی هستند و در مجموع ۲۹۳ واحد پستی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۶۰ واحد روستایی و ۱۳۳ واحد شهری می باشد.

وی با اشاره به وظایف شرکت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: ایجاد سامانه مدیریت بر املاک کشور، نظارت بر پذیرش، رهسپاری، توزیع مرسولات و خرید اینترنتی از مهم‌ترین وظایف این شرکت محسوب می‌شود.

مدیر کل پست استان با اشاره به اینکه از لحاظ خطوط مبادله ای تمامی روستاهای استان تحت پوشش می باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴ خطوط مبادله پستی زمینی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۷ واحد روستایی می باشد.

درگاهی با اشاره به منابع درآمدی مجموعه پست استان عنوان کرد: مجموعه درآمدهای پست استان شامل ۵۷ درصد درآمدهای باجه ای که شامل خدمات متعارف پستی و ۴۳ درصد درآمدهای قراردادی شامل قرارداد با ادارات و دستگاه های دولتی که از این میزان ۳۷ درصد استانی و ۶ درصد کشوری می باشد.

مدیر کل پست استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش بسته های پستی و امانات تجاری گفت: در حال حاضر رویکرد مجموعه پست به سمت افزایش پست های امانتی بوده و پست نامه ها کاهش پیدا کرده بطوری که در ۶ ماهه سال جاری روزانه ۷۰۰ بسته و امانات پستی وارد  استان می شود و در مجموع در شش ماهه ابتدایی بیش از ۳۰ هزار بسته امانات تجاری  ارسال و در یافت شده است.

درگاهی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور افزایش و گسترش فرهنگ و اطلاع رسانی در جامعه و همکاری و تعامل جامع و مناسب با مطبوعات استان ارسال نشریات و مطبوعات استان با تخفیف ویژه صورت می پذیرد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها