رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت گفت: امیدواریم مسؤولان دستگاه بزرگ آموزش‌ و پرورش با حساسیت بیشتر نسبت به ایمن سازی مدارس و تحقق شعار «مدرسه امن» اهتمام ورزند.

شیرینی مهرماه خیلی زود تلخ شد/ لزوم تحقق شعار «مدرسه امن»

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تأسف از حوادث و سوانح اخیر در مناطق آموزشی کشور، واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان اردویی که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از آنان شد را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: متأسفانه شیرینی مهر ماه خیلی زود با حوادث جان‌گدازی به کام معلمان‌، دانش‌آموزان و خانواده‌ها تلخ شد. زیر آوار ماندن دانش‌آموز کلاس اولی روستای گرماش سنندج «دنیا ویسی»، مضروب شدن ۲ نفر از همکاران معلم در روستای بهار شیراز، آسیب دیدن مدیر مدرسه‌ای در خراسان رضوی توسط یکی از اولیاء، خون‌گیری مشکوک از دانش‌آموزان یک کلاس در تاکستان و واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در نزدیکی تبریز به شدت موجب تأسف و تأثر گردید.

امیدواریم مسؤولان دستگاه بزرگ آموزش‌ و پرورش با حساسیت بیشتر نسبت به ایمن سازی مدارس و تحقق شعار «مدرسه امن» اهتمام ورزند؛ مدرسه امن نه تنها باید امنیت و بهداشت جسمی و روانی دانش‌آموز و معلم را تأمین و تضمین نماید بلکه تأمین کننده آرامش روانی، عاطفی، فکری، شغلی و امنیت اجتماعی معلمان و دانش‌آموزان و تنظیم کننده توأم با احترام رابطه خانه و مدرسه باید باشد.

در ادامه این پیام آمده است: امروز نگرانی ما به مراتب بیشتر شده است و متأسفانه آستانه تحمل آحاد مردم کمتر و متأثر از فرهنگ زرسالاری و اقتصاد مداری، رابطه تربیتی اولیاء و مربیان مخدوش شده است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت در گذشت دانش‌آموزان و فرزندان عزیز ملت در کردستان و آذربایجان ، برای والدین و همکلاسی‌ها و معلمان این عزیزان ، صبر و شکیبایی و اجر جزیل از درگاه خداوندی مسألت می دارم.

انتظار می‌رود مسؤولان ذیربط ضمن بررسی علل این حوادث نسبت به جلوگیری از تکرار این قبیل اتفاق‌ها اقدام نمایند و برای تسلای خاطر و التیام و کاهش اندوه مصیبت دیدگان در کنار آنها باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها