سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از دستگیری سه باند جعل مدارک تحصیلی در مقاطع دیپلم تا دکترا در مشهد خبر داد.

از دستگیری  باند جعل مدارک تحصیلی تا به دام افتادن ۱۷۶ توزیع کننده داروهای تقلبی

سرهنگ ابراهیم قربانزاده طی نشست خبری اظهار داشت: سه نفر از عوامل اصلی باند دستگیر شدند که از ناحیه آنان اسناد جعلی از سه آموزشگاه شامل پژوهشکده علوم و فنون آفاق خوارزمی، آفرینش تفکر و شرکت خصوصی پانا کشف شد.

وی اظهارداشت: به اعتراف دستگیرشدگان ۱۰۷۵ مدرک تحصیلی تقلبی از مقاطع مختلف دیپلم تا دکترا توسط این سه باند تاکنون صادر شده است که برای هریک از این مدارک بین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۸۰ میلیون ریال از متقاضیان اخذ می‌شد.

وی همچنین به کلاهبرداری سکه ثامن به عنوان یکی از کلاهبرداری‌های ملموس روزهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: دو نفر از اعضای اصلی باند کلاهبردار سکه ثامن که هر دو نفر مرد بودند، دستگیر شدند و ۱۰۰ میلیارد ریال از آن‌ها توقیف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در ادامه از دستگیری ۱۷۶ عامل توزیع داروهای تقلبی و غیرمجاز فعال در فضای مجازی مشهد خبرداد و گفت: متهمان در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش داروها و اقلام تقلبی و غیرمجاز پزشکی می‌کردند.

سرهنگ ابراهیم قربانزاده افزود: دستگیری عامل دپوی اقلام خوراکی بهداشتی غیرمجاز، عامل استفاده از لگوی صدا و سیما، عاملان کانال مستهجن پارک ملت مشهد و انهدام باند بزرگ قاچاق مکالمه تلفنی نیز از مهم‌ترین اقدامات پلیس فتای خراسان رضوی طی یک ماه اخیر است.

وی گفت: همچنین ۲۰۷۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری طی یک سال اخیر تاکنون در سطح خراسان رضوی کشف و ضبط شده است.

وی درخصوص برخورد با متخلفان بازار ارز نیز گفت: تعداد معدودی از متخلفان دستگیر و تعداد زیادی نیز شناسایی شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه جرایم خشن در خراسان رضوی ۱۲ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: درراستای کاهش جرایم در حاشیه شهر طرح‌های امنیت محله محوری اجرا شد که پس از اجرای آن‌ها روند کاهش جرایم را مخصوصاً در حاشیه شهر شاهد بودیم.

سرهنگ ابراهیم قربانزاده اظهار کرد: حضور پلیس به عنوان نماد امنیت در برخی از حوزه‌های جرم خیز باعث ایجاد و ارتقای امنیت شده است چنانکه در حوزه مواد مخدر ۲۳ درصد، در حوزه کشف سلاح و مهمات هفت درصد، در مقابله با موارد علنی فساد ۵/۳۱ درصد با افزایش کشفیات و دستگیری رو به رو بودیم.

وی ادامه داد: طی یک سال اخیر میزان جرایم سایبری در خراسان رضوی تا ۹۰ درصد رشد داشته و ما توانسته‌ایم در کشف این نوع جرایم تا ۴۰ درصد با موفقیت رو به رو شویم.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی کسب درآمد نامشروع، اعتیاد مجازی، رواج دوستی‌ها و ازدواج‌های اینترنتی و افزایش آمار طلاق، خودکشی و آسیب‌های اجتماعی را از تبعات منفی فعالیت بی ضابطه در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی ذکر و بیان کرد: ۴۸ درصد جرایم سایبری مربوط به کلاهبرداری‌هاست.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها