سرقت‌های مسلحانه دراستان خراسان رضوی کاهش یافته است.

سرقت‌های مسلحانه در خراسان رضوی کاهش یافته است

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی روز گذشته همزمان با هفته نیروی انتظامی طی بازدید از تحریریه روزنامه قدس با بیان این مطلب گفت: درحوزه فعالیت‌های پلیس سعی داریم به سمت استفاده از فناوری‌های الکترونیکی وتجهیزات نوین برویم؛ چرا که به دلیل افزایش جمعیت  وتوسعه شهرها با ابزار سنتی و تکیه صرف بر نیروی انسانی نمی‌توان پیگیر امور شد؛ زیرا امکانات پاسخگوی مسائل نیست. ازهمین رو دوربین‌هایی بر روی البسه نیروها نصب شده که مزایای بسیاری خواهد داشت.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: درحال حاضر بیشترین آمار سرقت‌ها به سرقت قطعات خودرو مربوط می‌شود. ازاین رو ابزاری به نام «ردیاب» وجود دارد که با هزینه مختصری می‌توان آن را برروی خودرو نصب کرده و از طریق تلفن همراه وضعیت وسیله نقلیه را کنترل کرد. به این ترتیب با همین هزینه کرد محدود می‌توان  حوادث، خسارت‌ها و هزینه‌های هنگفت مادی و روانی شهروندان  را کاهش داد. همچنین با به کارگیری از این ابزار وتعیین حریم امن خودرو می‌توان از هرگونه جابه جایی حتی انتقال به پارکینگ‌ها مطلع شد.

وی درادامه خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۶۰۰۰ نگهبان محله در استان خراسان رضوی درقالب مؤسسات حفاظتی ومراقبتی به فعالیت مشغول هستند. همچنین با استفاده از ابزارهای نوین و مانیتورینگ محیط‌ها، امکان به کارگیری نگهبان هوشمند برای منازل ومحلات نیز میسر است. به این ترتیب درپی وقوع هر حادثه مشکوک واحدهای انتظامی دراسرع وقت درمحل حضور خواهند یافت.

وی با تأکید بر نقش پیشگیری اجتماعی برکاهش جرایم وحوادث تصریح کرد: به هرمیزان دانش وآگاهی‌های مردم نسبت به مهارت‌های خود مراقبتی دربرابر حوادث و آسیب‌های اجتماعی رشد پیدا کند به طورحتم آمار حوادث وبزهکاری‌ها کاهش خواهد داشت. ازهمین رویکی از ظرفیت‌های مؤثر درتحقق این امر رسانه‌ها هستند که می‌توانند  نقش مؤثری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی وافزایش احساس امنیت اجتماعی داشته باشند.

این مقام نیروی انتظامی همچنین اظهارداشت: طی بررسی‌های انجام شده در برخی کشورهای اروپایی مشخص شده با وجود آنکه شاخص‌های نا امنی در جامعه بالا بوده اما با استفاده از ابزار رسانه میزان احساس امنیت دراین جوامع ازوضعیت مطلوبی برخوردار بوده است. البته تلاش‌های رسانه‌های ما نیز دراین مقوله قابل ارزش می‌باشد، چنان که بنابر نظر سنجی‌ها میزان رضایت مردم از عملکرد نیروی انتظامی به حدود ۹۰ درصد رسیده واین نهاد توانسته در جایگاه دوم نهادهای قابل اعتماد نظامی وانتظامی ازنگاه مردم قراربگیرد.

سرهنگ بوستانی با تجلیل از عملکرد فعالان روزنامه قدس نیز گفت: بنابر رصد پیوسته مطالب این رسانه شاهدیم که این روزنامه به مسائل فرهنگی واجتماعی توجه مطلوبی داشته است؛ زیرا بنابر نظر کارشناسان جامعه شناسی وجرم شناسی با بررسی عوامل مؤثر دروقوع جرم اگر قرارباشد سهمی برای پیشگیری عوامل اجتماعی وانتظامی قائل باشیم سهم عوامل پیشگیری ۷۰ درصد بر آورد شده و عوامل انتظامی تأثیری ۳۰ درصدی دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها