ائمه جمعه خراسان رضوی با اشاره به اینکه تصویب CFT در مجلس شورای اسلامی مایه نگرانی دانستند و از شورای نگهبان خواستند تا در بررسی این مصوبه دقت بیشتری داشته باشد.

مجلس در بررسی و تصویب لوایح CTF مصلحت ملت را درنظر نگرفت/ شورای نگهبان جبران کند
به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه شهرستان‌های استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به موضوع تصویب یکی از لوایح چهارگانه تأمین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی پرداختند و از شورای نگهبان خواستند تا در بررسی این مصوبه دقت بیشتری داشته باشد. 

مجلس در FATF  مصلحت ملت ایران را در نظر نگرفت

امام جمعه داروزن با تأکید براینکه نمایندگان مجلس در تصویب لایحه FATF  مصلحت مردم ر درنظر نگرفتند، گفت: طرح FATF  با وجود مخالفت مراجع عظام، علما، دانشجویان و قشر عظیمی از جامعه در مجلس شورای اسلامی رای‌ آورد که بسی جای تاسف و نگرانی‌ است.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده ادامه داد: چرا باید طرح یا لایحه‌ای که به ضرر ما می‌تواند باشد در مجلس رأی ‌آورد؟ ولی طرح مهم شفافیت آرای نمایندگان رای نیاورد، اینجا است که مردم باید بدانند نمایندگان آن‌ها آیا طرح‌هایی را که تصویب می‌کنند به نفع آنان است.

وی تصریح کرد: شفافیت اطلاعات بانکی ما برای دشمنان به‌ویژه آمریکای جنایتکار که اعلام جنگ اقتصادی علیه این نظام الهی‌کرده، آیا کمک به این نظام الهی‌است یا کمک به دشمن؟

امام جمعه داورزن بیان کرد: چرا تجربه تلخی که در برجام که آن‌  همه هزینه‌های سخت برای ملت انقلابی ما به همراه آورد مورد عبرت واقع‌نشده و اصرار عده‌ای از نمایندگان به خصوص لیست امید واصلاح‌طلبان واین همه عجله برای تصویب این لایحه چه بود؟ آیا این‌گونه عملکردها خیانت به خون شهدا نیست؟ آقایان به دنبال چه اهدافی هستند؟

وی گفت:ما از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به جد خواستاریم تا این لایحه خطرناک را رد و از ضرر بیشتر علیه این مردم عزیز جلوگیری‌کند و همه باید در انتخاب نمایندگان و مسؤولان خود دقت ‌کنیم تا شاهد چنین مشکلاتی در جامعه خود نباشیم که اگر دقت نکنیم هزینه‌های سختی خواهیم‌پرداخت.

امام جمعه ‌داورزن درادامه با تسلیت شهادت مظلومانه کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع)در هفتم صفر ابرازداشت: امام مجتبی(ع) با صلح تاریخی خود اسلام را حفظ ‌کردند وجان شیعیان را از فتنه معاویه نجات‌دادند.

نباید موافقان و مخالفان FATF یکدیگر را متهم به خیانت کنند

امام جمعه گناباد به این نکته تأکید کرد که به هر حال لایحه CFT در مجلس تصویب شده و نباید فضای جامعه به سمت دو قطبی شدن پیش رود و گفت: نباید موافقان و مخالفان این لایحه  یکدیگر به خیانت و یا صفت دیگری متهم کنند به قول مقام معظم رهبری هر کاری باید از طریق ساز کار قانونی خود را دنبال شود.

حجت‌الاسلام حسین اسلامی ادامه داد: مخالفان می گویند پیوستن به کنوانسیون ctf ما را مجبور به پذیرفتن تعریفی از ترروریسم می‌کند که غربیان ارایه داده‌اند گرچه نمایندگان مجلس که این لایحه را تصویب کردند شرایط گذاشته‌اند که تعریف تروریسم غرب را نمی‌پذیرند که البته در ماده شش این لایحه هرگونه محدودیت در مصداق‌های تروریسم رد شده است.

امام جمعه موقت گناباد با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور تصویب ctf نیست بلکه مشکل این است که ما هنوز وزیر اقتصاد نداریم و در مورد وزیر دیگری یک روز می گویند می خواهد برود روز دیگر می گویند در پست خود باقی است.

وی در مورد همایش راهپیمایی اربعین گفت :این یک همایش ملی مذهبی است و ارتباطی به گرایش خاص سیاسی ندارد همه باید کمک کنند که این همایش به بهترین شکل برگزار شود.

اسلامی همچنین در خصوص ویژگی انسان مومن گفت: امام رضا(ع) می فرماید مومن کسی نیست مگر اینکه سنت الهی در زندگی او نمود عملی داشته باشد

وی اضافه کرد: یکی از سنت‌های الهی کتمان اسرار است خداوند اسرار خود را با کسی افشا نمی کند مگر اینکه بخواهد او را به مرتبه ای بالاتر برسد.

FATF   طرحی از سوی حامیان تروریست است

امام جمعه کاشمر نیز مهم‌ترین سخنان خود را به تصویب لایحه CFT اختصاص داد و با اشاره به اینکه FATF  طرحی از سوی حامیان تروریسم است، گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش قصد دارند با تحمیل آن به سایر کشورها به اهداف خود دست یابند.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با اشاره به اینکه FATF  طرحی از سوی حامیان تروریست است، گفت: ملت مقاوم و شهیدپرور ایران اسلامی باعزت و اقتداری که در طول 40 سال از انقلاب به آن دست‌یافته‌اند تصویب چنین لوایحی نظیر CFT را نمی‌پذیرند.

وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است و نمایندگان مردم نیز قابل ‌احترام هستند خطاب به آنان یادآور شد: مطالبی که از تریبون نماز جمعه مطرح و بیان می‌شود در واقع مواضع مردم است بنابراین انتظارمان از وکلای ملت این است که در تصویب لوایح کنوانسیون بین‌المللی FATF  که در حقیقت طرحی از سوی قدرت‌ها و کشورهایی است که خودشان به وجود آورنده تروریست و حامی آن نیز هستند دقت داشته باشند.

وی بابیان اینکه FATF  از سوی کشورهایی طراحی‌شده که خودشان بانی و باعث تشکیل تروریست هستند افزود: جای سؤال است کسانی که خودشان عامل به وجود آمدن تروریست بودند امروز در مقام مبارزه و جلوگیری از کمک مالی به آن‌ها برآمدند.

امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل در واقع منافقینی هستند که دست پلیدشان به خون عزیزترین افراد این کشور آغشته است و در طول 40 سال گذشته ظلم‌ها و بلاهای متعددی بر سر ملت وارد کردند، موضع‌گیری وزیر امور خارجه را نسبت به اینکه ما می‌خواهیم بهانه را از آمریکا بگیریم را محکوم و خاطرنشان کرد: در سال‌های پس از انقلاب همواره تمام توطئه‌ها و ظلم‌های آمریکا برای مردم ما واضح است و هیچ بهانه‌ای دست آمریکا نداریم که بخواهیم چنین لایحه‌ای که هیچ تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد را تصویب کنیم.

وی تأکید کرد: شایسته نیست طرحی که از سوی دشمنان ارائه‌شده و به منزوی و محکوم کردن ملت و فعالیت‌های کشور منجر می‌شود در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

طباطبایی با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی و آماده شدن دلدادگان سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای حضور پرشور در پیاده‌روی اربعین ابراز داشت: حرکت عظیم مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی نشان عظمت و اقتدار مسلمانان است.

وی بابیان اینکه دشمنان همواره از شکوه و عظمت حضور میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی متزلزل می‌شود افزود: پیاده‌روی میلیونی و سیل خروشان مردم اعم از مرد و زن، پیر و جوان درراه رسیدن به کربلای معلی منجر به افزایش دشمنی و حسادت بدخواهان دوستداران اهل‌البیت می‌شود.

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه دشمنان درصدد هستند با توطئه و دسیسه این حرکت عظیم مردمی را کوچک جلوه دهند یادآور شد: استکبار جهانی که همواره از مواضع انقلابی و استکبارستیزی پیروان مکتب اهل‌البیت هراس دارند تلاش می‌کنند با ایجاد توطئه و تفرقه به اتحاد و همبستگی مسلمانان خدشه وارد کنند بنابراین انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین با رعایت قوانین و مقررات کشور عراق بهانه‌ای به دست دشمنان ندهند.

آمریکا با تزویر و دروغ اهداف خود را پیش می‌برد

همچنین امام جمعه سبزوار با بیان اینکه نمایندگان مجلس در حالی این لایحه را تصویب کردند که رهبر انقلاب در دیدار با ایشان بر این نکته تأکید کرده بودند که این کنوانسیون‌ها برای تسلط استکبار به کشورهای ضعیف است، اظهار کرد: آمریکا برای توطئه همواره دنبال بهانه نبوده بلکه با تزویر و دروغ اهداف خود را پیش می‌برد، همانطور که آمریکا و سازمان ملل، داعش را به‌عنوان گروه تروریستی می‌شناسند اما از این گروه تروریستی پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

غلامرضا مقیسه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نمایندگان باید در بررسی این لوایح دقت لازم را داشته باشند، افزود: همچنین وزیر امور خارجه که متخصص‌ترین و آگاه‌ترین فرد در این‌باره است گفت پیوستن به لایحه عدم حمایت مالی از ترورریسم تضمینی برای رفع مشکلات کشور نیست اما بهانه‌ای محکمی برای فشار اقتصادی بیشتر امریکا است.

وی با اشاره به اینکه در لایحه قانون مبارزه با پولشویی اطلاعات افراد و کشورها که جز کنواسیون هستند به اعضا داده می شود، تصریح کرد: چرا اطلاعات کمک های تسلیحاتی امریکا به داعش علنی نمی‌شود.

مقیسه  تصریح کرد: در موضوع این لایحه شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار می‌رود آنچه مصلحت کشور است رعایت شود.

امام‌جمعه سبزوار با اشاره به اینکه مردم حامی نهاد شورای نگهبان هستند، گفت: این لایحه در شورای نگهبان رد می‌شود که در صورت افزایش قیمت‌ها و بهای ارز جوسازی علیه شورای نگهبان صورت می‌گیرد.

مقیسه تاکید کرد: اسامی نمایندگانی که به این لایحه رای موافق دادند منتشر شود.

دشمن به‌دنبال ایجاد تفرقه است

امام جمعه تربت‌حیدریه نیز با بیان اینکه دشمنان در شرایط کنونی با جنگ روانی به‌دنبال ایجاد تفرقه و شکاف بین اقشار مختلف مردم و تضعیف نظام هستند، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با رییس و نمایندگان مجلس به صراحت اعلام کردند که این کنوانسیون‌های غربی دستپخت استکبار و استعمار است و در نامه‌ای هم جداگانه به رییس مجلس تاکید داشتند حرف من همان حرفی است که در جمع نمایندگان گفتم.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی تصریح کرد: مردم ایران پس از پیروزی انقلاب همواره مورد هجمه‌های بیشمار دشمنان بوده است که با انسجام، وحدت و تحت هدایت و درایت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، مانع از به نتیجه رسیدن توطئه های دشمنان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در شرایط کنونی نیز از این مهم غفلت نمی‌کنند، افزود: دشمنان در شرایط کنونی با جنگ روانی به‌دنبال ایجاد تفرقه و شکاف بین اقشار مختلف مردم و تضعیف نظام هستند اما این نقشه شوم آنان نیز به خود آن‌ها باز می‌گردد.

امام جمعه تربت حیدریه تأکید کرد: از شورای نگهبان می‌خواهیم این قوانینی که با روح قانون اساسی منافات و هیچ منفعتی برای نظام ندارند را توجه بیشتری به آن داشته و باشند.

دست دشمنان نظام اسلامی با حمایت از تروریسم به خون ملت ایران آلوده است

امام جمعه موقت شهرستان تایباد سخنان خود را به حمایت استکبار جهانی از تروریسم اختصاص داد و گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکار جهانخوار وبا حمایت از دشمنان نظام اسلامی وتروریستهای هم چون منافقین دست شان به خون  مردم ومسئولین این نظام الهی آلوده است.

حجت‌الاسلام مرتضی محدثی با اشاره به سالروز ترور آیت الله اشرفی اصفهانی وشهیدان شوشتری ومحمدزاده به دست تروریستهای مورد حمایت استکبار جهانی  اظهارداشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکار جهانخوار وبا حمایت از دشمنان نظام اسلامی وتروریستهایی همچون منافقین دست شان به خون  مردم ومسئولین این نظام الهی آلوده است.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر و کشورهای غربی عنوان کرد: کشورهای غربی، اروپایی وآمریکا مامن امن تروریست‌هایی همچون منافقین است و این درحالی است که همه این‌ها می‌دانند که این تروریست‌ها چه جنایاتی را درایران اسلامی ودربه شهادت رساندن مردم ومسؤولان انجام دادند ودر مجامع بین‌المللی از دروغ دم از حقوق بشر نیز می‌زنند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان تایباد یکی از مهم‌ترین وظایف کنونی مردم راشناخت عمیق توطئه‌های دشمنان اسلام ونظام اسلامی برشمرد و افزود: دشمنان ایران اسلامی از رهگذر تروریسم ضربه‌های زیادی به مردم ایران اسلامی زدند و همه مردم شاهد این جنایات بودند ولی متناسفانه کشورهای غربی با بستن چشمان خود در مقابل این جنایات ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند که این کار وحرکت شان یک دروغی بیش نیست.

حجت‌الاسلام محدثی گفت: دشمن‌شناس باشیم و به وظیفه خود درمقابل شهدا وآرمان‌های شهدای  به‌درستی عمل کنیم و گول توطئه خناسان ودشمان را نخوریم و  درخط ولایت حرکت کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان تایباد با بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ادامه داد: استقلال و وابسته نبودن به قدرت‌های جهانی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است واین مهم مورد تاکید امام راحل عظیم الشان(ره) ورهبری معظم انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید براینکه باید این استقلال حفظ شود، ادامه داد: چون وابستگی به کشورهای غربی باعث تحقیر ملت ایران خواهد شد امروز همه دنیا شاهد هستند که رئیس جمهور آمریکا عربستان سعودی رابه گاو شیرده تشبیه می کند چون سران این کشور تحت سلطه مستکبرین وسازشکار هستند.

محدثی اظهارداشت: عزت واقتدار ما درسایه خون شهدا وتلاش شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی، ارتش، سپاه،  بسیج و نیروهای امنیتی حاصل شده است باید همه قدردان انقلاب ودستاوردهای آن باشند چون علیرغم تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه این نظام الهی واسلامی امروز ایران اسلامی یکی از مقتدرترین کشورهای جهان است ومردم ایران اسلامی براین عزت، اقتدار واستقلال برخود می بالند.

رهبر انقلاب علنا با FATF مخالفت کردند

امام جمعه کلات نیز به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: مخالفت مراجع تقلید چون آیت‌الله مکارم نوری همدانی از یک سو و همچنین مخالفت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و بیانات علنی رهبری در مخالفت با تصویب کنوانسیون‌هایی که توسط بیگانگان پخت‌وپز شده‌اند دلیلی آشکار برای غیرشرعی بودن کنوانسیون FATF  است که حجت را برای شورای نگهبان تمام می‌کند.

حجت‎‌الاسلام صاحبی گفت: متاسفانه بعضی از افرادی که هیچ التزامی با انقلاب  و ولایت ندارند از اول می‌گفتند اگر برجام را قبول نکنیم ‌کشورفاجعه می‌شود، ولی بعد از برجام دیدند که آمریکا آن را وقیحانه رد کرده و دوباره با تبلیغات دروغین مبنی بر اینکه همه مشکلات کشور با FATF  حل می‌شود آن را در مجلس تصویب کردند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب برای حل مشکلات نظام بانکی، نقدینگی، اشتغال و تورم به دولت گفته‌اند تصمیم‌های جدی بگیرند، افزود: حل مشکلات جاری اقتصاد کشور و تامین نیازهای عمومی مردم نیازمند کار جهادی و تلاش فوق العاده است زیرا این مشکلات به ویژه گرانی و کاهش قدرت خرید معیشت بخش زیادی از مردم خصوصا طبقات ضعیف را دچار تنگناه کرده است.

وحدت کلمه و یکپارچگی آحاد جامعه مهم‌ترین رمز موفقیت جامعه اسلامی است

امام جمعه ششتمد گفت: وحدت کلمه و یکپارچگی آحاد جامعه اسلامی، مهمترین رمز موفقیت جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام محسن تسلیخ ادامه داد: لایحه عضویت جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون مبارزه مالی تروریسم اگر چه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما مخالفت‌های بسیاری در برابر تصویب این لایحه هم در مجلس و هم در فضای جامعه از جمله مراجع تقلید، تشکل‌های دانشجویی، طلبه‌ها در رسانه‌ها بوجود آمد.

وی تأکید کرد: تجربه چهل ساله نشان می‌دهد که دشمنی آمریکا با ملت ایران، نه حقوقی و به دلیل سیاست‌ها و مواضع صحیح جمهوری اسلامی است.

امام جمعه ششتمد ادامه داد: وقتی آمریکا با اساس حرکت رو به جلو و پیشرفت ملت ایران مخالفت‌های مبنایی داشته و برهمین اساس با مردم ما دشمنی می‌کند، این سوال مطرح است که آیا با گرفتن یک بهانه فشار از او، می‌توان آسوده خاطر شد و به حرکت ادامه داد؟  یا اینکه او با این منطق بر بهانه ای دیگر متمرکز میشود؟

وی تصریح کرد: نادرستی این منطق، واضح‌تر از آن است که برای ابطال آن اقامه نماز لازم باشد و چراکه دشمن، دشمن‌ است و برای اعمال دشمنی خود، به راحتی هزاران دلیل و بهانه پیدا می‌کند و به‌ویژه دشمنی چون آمریکا که یک امپراطوری رسانه‌ای، دستگاه دروغ‌پراکنی و سیاست غیر اخلاقی شیطانی دارد.

تسلیخ با بیان اینکه ضروری است به جای خارج کردن بهانه‌های پایان ناپذیر از دست دشمنی چون آمریکا، در جست‌وجوی راه‌های بی اثر کردن فشارها باشیم، گفت: وقتی برای فشار دشمن پایانی متصور نیست، راه معقول آن است که با استحکام بخشی به ساخت درونی قدرت، فشارهای دشمن خنثی و ناکارآمد کنیم.

وی بزرگترین خیانتی که در حال حاضر در حق ملت ایران صورت می‌گیرد تلاش عده‌ای با ترویج افکار دشمن برای بن‌بست‌نمایی و بحران‌نمایی عنوان کرد و گفت: این عده از افراد تنها راه باقی مانده تسلیم شدن در برابر آمریکا و ایادی شرق و غرب می‌دانند که قطعا در جهل مرکب و گمراهی مطلق به سر می‌برند.

امام جمعه ششتمد در عین حال وحدت کلمه و یکپارچگی عملا مهمترین رمز موفقیت جامعه اسلامی دانست و بر پشتیبانی و حمایت از ولایت مطلقه فقیه تاکید کرد.

علت اساسی اقتدار و عظمت نظام اسلامی پیروی از ولایت فقیه و رهبری است

امام جمعه خوشاب نیز با اشاره به صویب cft در مجلس شورای اسلامی، گفت: منتخبان قانونی مردم در مجلس کنوانسیونی را مصوب کرده‌اند و به آن رای داده‌اند.

حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی مردم اجازه بدهند این قانون راه خودش را در شوری نگهبان به دور از هیاهو و حزب بازی مسیر قانونی خودش را طی کند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور بن‌بستی برای حل مشکلات نداریم و برخی بن‌بست‌نمایی می‌کنند، ادامه داد: پس از 40 سال با تمام اتحاد دشمنان در مقابل ایران و تحمیل 8 سال جنگ ولی اقتدار ، عظمت، عزت و شکست ناپذیری ایران اسلامی تثبیت شد.

دهقانی تصریح کرد: علت اساسی اقتدار و عظمت نظام اسلامی ایمان، توده مردم و پیروی از ولایت فقیه و رهبری است.

وی با بیان اینکه راه حل برون رفت از بن بست نمایی ها شناخت دشمن و نوع دشمنی آنها است، گفت: از راههای دیگر حل این مشکل ولایت پذیری, حفظ وحدت و یک پارچگی و استفاده از ظرفیت جوانان است.

نمایندگان مجلس با تصویب قرارداد خارجی مخالفت صریحی با رهبری و مراجع تقلید نشان دادند

امام جمعه قوچان با اشاره به قرارداد یا پیوستن کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و تصویب آن در مجلس؛ گفت: این اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالفت صریح با مراجع تقلید و رهبری بوده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی گفت: قرارداد یا همان کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سال ۱۹۹۹ در سازمان ملل تصویب و سال ۲۰۰۱ در کشورهای طرف قرارداد به اجرا درآمد.

امام جمعه قوچان با یادآوری این مطلب که در جریان این قرارداد باید به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت پیوستن به این کنوانسیون یا قراردادهای بین‌اللملی چه نفعی برای ملت و کشور وجود دارد؛ افزود: در جلسه بررسی این قرارداد تنها فرد کارشناس و خبره وزیر امور خارجه بود که گفت این مسئله برای کشور چیزی نمی‌آورد و فقط بهانه را از آمریکا می‌گیریم.

وی تصریح کرد: مگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند تضمین بدهند آمریکا بهانه دیگری در ایران ایجاد نکند و نمایندگان می‌گویند قید شرط در این قرار داد گذاشته‌اند درصورتی که در قرارداد تصویب شده در سازمان ملل قید شده است هیچ شرطی پذیرفته نمی‌شود.

دستجردی با تأکید بر اینکه تمام مراجع تقلید در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی مخالف خود را اعلام کردند و رهبری نیز در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند چه نیازی به این قرارداد است؛ بیان کرد: در تریبون‌ها و مجامع انتخاباتی خیلی گفته می‌شود در انتخابات مواظب انتخاب باشید اما وقتی مواظبت نشود این پیش می‌آید که نمایندگان مجلس با مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب مخالفت صریح می‌کنند.

خطیب جمعه قوچان تأکید کرد: مسؤولین توجه کنند که مسائل اقتصادی به این قراردادها گره نخورد و با تثبیت قیمت‌ها، آرامش را سریع‌تر به جامعه بازگردانند چون مردم از سختی کمرشان لِه شده اما با استواری تحمل می‌کنند.

دستجردی با بیان این موضوع که اربعین یک تجمع فرمایشی و بدون هدف نیست؛ اظهار کرد: حضور در اربعین حسینی تمرینی برای قیام امام زمان(عج) است و باید هرسال پر رنگ تر برگزار شده و اثرگذاری انجام شود.

وی با اشاره به گردهمایی عظیم بسیجیان در اقصی نقاط کشور و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این اجتماع باشکوه در میدان آزادی؛ بیان کرد: رهبری در این گردهمایی نکات کلیدی فرمودند تا مخاطب خاص خود را در جامعه عَلَم کنند.

امام جمعه قوچان با یادآوری اینکه هرکس در جامعه بگوید بن بست وجود دارد و جامعه را متزلزل و ناامید کند خائن است؛ افزود: باید برای مقابله با دشمن از جوانان استفاده، ابزار رسانه‌ای از دشمنان گرفته و وحدت و یکپارچگی در عمل نشان داده شود.

دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام شدنی نیست

امام جمعه بردسکن به موضوع استانداردسازی کالاهای مختلف اشاره کرد و گفت: امروز باید استاندارد سازی در کشور نهادینه باشدنه اینکه هر کالایی بدون دقت و نظارت بر استاندارد سازی آن به بازار عرضه می‌شود.

حجت‌الاسلام علی اصغر امینی با اشاره توسعه صنعت خودروسازی در کشور افزود: امروز خودروسازی ما در دست افرادی خاص است که نمی‌خواهند به بهانه‌های مختلف این کالا را با استاندارد کامل تولید و به بازار عرضه کنند، زیرا در صورت استانداردسازی این خودرو منافع آنان به خطر می‌افتد، لذا مانع رسیدن خودرو به استانداردهای لازم هستند.

وی به تصویب لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: FATF  را کشورهایی که دارای نفوذ قدرت و با ایران بیگانه هستند، نوشته‌اند به همین دلیل در صورت تصویب این قانون باید همه قوانین آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی به سه دلیل موافقان تصویب این لایحه اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف موافقان در تصویب این لایحه گرفتن بهانه از امریکا بوده است، همچنین بهبود وضعیت معیشت مردم دیگر نظرموافقان در تصویب این لایحه اعلام شده است.

امام جمعه بردسکن با بیان مخالفت خود با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی خطاب به موافقان اظهار داشت: در صورت تصویب این لایحه توسط شورای نگهبان همه ما ملزم به پذیرش این قانون هستیم.

وی به گفته وزیر امور خارجه در حمایت از این لایحه  اشاره کرد و افزود: حال که وزیر خارجه کشور و دستگاه دیپلماسی ما تاکید دارد که در ارتباط ما با آمریکا یا رونق اقتصادی یا اینکه بهانه دشمن به ملت ایران کمتر شود، چرا در تصویب این لایحه با عجله عمل کردید؟

امام جمعه بردسکن، عشق و وفاداری ملت ایران را به نظام و رهبری ستود و افزود: امریکا کی با انقلاب اسلامی در طول این چهل سال خوب بوده که پس از تصویب این لایحه تغییری در روش خود داشته باشد؟

وی امریکا را دروغگوی بزرک در دنیا نام برد و اظهار داشت: دشمن در این مرحله همچون گذشته که برجام را قبول نکرد وهسته‌ای ما را نشانه داشتند، امروز قصد دارد در تولید تسهیلات نظامی وموشکی ایران را به بن بست برساند که کور خوانده است.

سردار شهید شوشتری محور وحدت و همدلی در سیستان و بلوچستان بود

امام جمعه خلیل‌آباد به سالروز شهادت سردار شوشتری اشاره کرد و گفت: مجاهدان راه حق هیچ گاه از پا ننشسته اند و هرگاه جبهه حق را نیازمند یاری ببینند تا نثار جان خود گام برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام علی ناهیدی با بیان اینکه برخی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بعد از جنگ تحمیلی سنگر مجاهدت را خالی نگذاشتند و در راه سازندگی کشور گام برداشتند، افزود: شوشتری بعد از دفاع مقدس به یکی از مهم‌ترین سنگرهای مجاهدت و وحدت وارد شد و توانست منطقه سیستان و بلوچستان را از آشوب حفظ و هدایت کند.

وی با تاکید بر اینکه شهید شوشتری بعد از خنثی کردن توطئه‌های دشمن با کسب محبوبیت در بین مردم منطقه سیستان و بلوچستان، پروژه های فراوانی را در این منطقه به ثمر رساند، گفت: از همان ابتدای جنگ فرماندهی عملیات‌های غرورآفرینی را برعهده داشت و ماحصل این حضور فعالانه هفت بار مجروحیت شدید بود.

وی همچنین در ادامه افزود: سردار شهید شوشتری محوریت وحدت و همدلی در سیستان و بلوچستان را بر عهده داشت تا در ۲۶ مرداد ۸۸ در اقدامی تروریستی به فیض شهادت نائل آمد.

ناهیدی در پایان ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، عنوان کرد: حضرت رقیه(س) پیام رسان مظلومیت خاندان عصمت و طهارت شد و سرانجام داغ هجران پدر او را به وصالش رساند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها