وزیر دفاع گفت: جهان شاهد بود که ایران چگونه حسن نیت خود را در بحران ساختگی هسته‌ای نشان داد وعلی‌رغم عهدشکنی آمریکا خویشتن‌داری و صبر پیشه کرد چرا که جمهوری اسلامی دولتی مسئولیت‌پذیر و خواهان صلح و تعهدات بین‌المللی است.

امیر حاتمی: ایران حسن نیت خود را در بحران ساختگی هسته‌ای به جهان نشان داد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، مراسم اختتامیه چهارمین کنگره آسیا پاسفیک صبح امروز با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعی دیگر از مقامات کشوری و لشکری در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع در مراسم اختتامیه اظهار داشت: ملت ما یکی از بزرگترین قربانیان جنگ‌های ناجوانمردانه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بمب‌های شیمیایی، سلاح‌های ممنوعه و انواع مین‌ها و بمب‌ها بوده است. 

وزیر دفاع تصریح کرد: حافظه کشور ما خاطره تلخ آن روزها را به فراموشی نسپرده است و هنوز با گذشت بیش از سه دهه خانواده‌های ایرانی با آثاری پدیده شوم و پدر و مادر، خواهر و برادر و حتی نسل‌های بعدی مواجه بوده و زجر می‌کشند.

وی گفت: این تلخی‌ها جدای از لطمات اجتماعی، لطمات روحی و روانی نیز دارد؛ همچنین سامانه‌های درمانی نیز هزینه‌های سنگینی را برای درمان این افراد پرداخته و می‌پردازند؛ لطماتی که بر پیکره جامعه ما وارد شده است. 

امیر حاتمی تصریح کرد: آنچه مهم است همکاری ما با همدیگر برای درمان و کاهش درد مصدومان و لطمات روحی و روانی خانواده آنها است چرا که ما معتقدیم همه بشریت باید دست به دست هم دهند تا دردها تسکین شود.

این مقام ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: همه جهان باید با تمام کشورهایی که قصد دارند با جنگ‌طلبی بر طبل جنگ بکوبند مقابله جدی کنند و اجازه ندهند که برخی کشورها با یاغی‌گری دنیا را به سمت نزاع، خشونت و جنگ ببرند.

وی گفت: در این روزها ما شاهد قانون‌گریزی برخی کشورها هستیم که بدون توجه به امنیت جهانی خودخواهانه قراردادهای جهانی را زیر پا می‌گذارند.

امیر حاتمی تصریح کرد: جهان شاهد بود که ایران چگونه حسن نیت خود را در برابر بحران ساختگی هسته‌ای نشان داد و علی‌رغم عهدشکنی آمریکا خویشتن‌داری پیشه کرد.

وزیر دفاع ادامه داد: جمهوری اسلامی نشان داد که دولتی مسئولیت‌پذیر و خواهان صلح و تعهدات بین‌المللی و قدرتمند در دفاع از خویش است اما آمریکایی‌ها به دلیل انتخاب استقلال سرزمین‌مان ما را تحریم می‌کنند که برخلاف اصول بشری و انسانی است و با توسل به تروریست‌های اقتصادی مانع‌تراشی می‌کنند حتی در تهیه فرایند داروها. 

وی گفت: اگر جهان در مقابل چنین قانون‌شکنان ایستادگی نکند ما شاهد ظهور دوباره هیتلرهای جدیدی در جهان خواهیم شد که فجایع جدیدی می‌آفرینند.

منبع: فارس

برچسب‌ها