وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه تا زمانی که دستگاه قضایی اجازه ندهد، امکان ورود به کشور ندارند.

۶۰۰ هزار تلفن همراه در انتظار مجوز دستگاه قضا برای ورود به بازار

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه دومین روز از افتتاحیه مجلس دانش آموزی در جمع خبرنگاران درباره اهمیت فناوری اطلاعات در نظام آموزشی اظهار کرد: باید سیستم‌های هوشمندسازی آموزشی را با دقت پایش کنیم تا بتوانیم مسیرهای آموزشی مناسب را برای دانش آموزان ترتیب دهیم.

وی ادامه داد: برای دسترسی به این سیستم‌های هوشمند کار را در سه لایه توسعه می‌دهیم، توسعه زیرساختی تا پایان امسال انجام می‌شود، همچنین توسعه سامانه‌ها باید از طریق شرکت‌های فناوری اطلاعات انجام شود تا ضریب استفاده از فضای نرم افزاری افزایش پیدا کند.

وزارت ارتباطات؛ مأموریت تأمین زیرساخت‌های لازم برای تجهیز مدارس

آذری‌جهرمی با اهمیت موضوع تجهیز مدارس به فناوری اطلاعات، گفت:‌ در برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات مأموریت تأمین زیرساخت‌های لازم برای تجهیز مدارس را بر عهده دارد و برای تحقق این موضوع باید بودجه مناسبی در نظر گرفته شود، چرا که اکنون وجود تجهیزات فناوری اطلاعات یک فانتزی نیست و باید آن را به عنوان یک اصل بدانیم.

وزیر ارتباطات افزود: تجهیز مدارس در کشور از اولویت بالایی برخوردار است، باید زیرساخت‌ها به طور اساسی مورد توجه قرار گیرند تا فرآیند نفوذ فناوری اطلاعات مدارس را با کیفیت دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: بهبود اوضاع فناوری اطلاعات و هوشمندسازی به پشت شرکت‌های دانش بنیان هم کمک به سزایی می‌کنند.

آذری‌جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرانجام ورود ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه به کشور گفت: مشکلاتی که از سمت دولت وجود داشت برطرف شده اما واقعیت این است که مسائل حقوقی جایگاه ویژه‌ای دارند و باید چالش‌های مربوط به این مسائل مرتفع شوند.

وزیر ارتباطات ادامه داد:‌ با توجه به اینکه برخی شرکت‌های متخلف باعث بروز مشکلاتی در ورود گوشی‌های تلفن همراه شده بودند بنابراین در دستگاه قضایی پرونده آنها همچنان باز است و تا زمانی که این موضوع به نتیجه نرسد نمی‌توانیم اقلام را وارد کنیم.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری برای ورود هرچه سریع‌تر گوشی‌های تلفن همراه هستیم، اظهار کرد: ملاحظات قضایی تأثیر مهمی در این قضیه دارند البته از دادستان تقاضا کردم که این موضوع را هرچه زودتر پیگیری کند ولی نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای رفع مشکل اعلام کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها