البرز- محمدعلی نجفی گفت: عدم همراهی بانک ها در رفع موانع تولید پیگیری و علت آن بررسی شود.

عدم همراهی بانک ها در رفع موانع تولید پیگیری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی  استاندار البرز صبح امروز پنج شنبه در نشست ستاد تسهیل ورفع موانع استان البرز اظهار کرد: اکنون مدیران عامل بانک ها برای رونق هرچه بیشتر چرخه تولید همراه شده اند، موضوعات مهم و موثری دراین زمینه به نتیجه نرسیده و باید مورد پیگیری قرارگیرد.

وی ادامه داد: البرز دارای ظرفیت های خوبی درحوزه تولید است که ازجمله آن می توان به تولیدات صافی برای بیماران دیالیزی اشاره کرد.

نجفی گفت: با این وجود حدود چهارهزار دیالیزی استان البرز برای درمان به تهران مراجعه می کنند که باید این موضوع بررسی شود.

وی افزود: طرح توسعه شرکت تولید تجهیزات پزشکی هلال احمر باید به جد مورد بررسی قرار گرفته و با تعامل سازمان های ذیربط حل و فصل شود چراکه این شرکت تولیدات حائز اهمیتی در راستای تامین نیاز بیماران دیالیزی دارد.

استاندار البرز اضافه کرد: رونق تولید به ایجاد بسترهای اشتغال و گردش چرخ های اقتصادی کشور کمک می کند از این رو ضرورت دارد که موانع این راه با عزمی جهادی برطرف شود.

وی با تاکید براینکه امروز باید درتولید با نگاه هرچه بیشتر به اشتغالزایی پیش رفت گفت: البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز در این نشست گفت: تاکنون مشکلات سه هزار و ۱۱ واحد تولیدی در این استان بررسی شده است.

جهانگیر شاهمرادی افزود: بررسی وضعیت این واحدها از سال ۹۴ در دستور کار کارگروه تسهیل و رفع موانع قرار گرفت که تاکنون مشکلات ۲هزارو۶۴۷ واحد مرتفع و مابقی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: از مجموع این تعداد واحد تولیدی ۳۵۴ واحد در حوزه سرمایه ثابت، یک هزار و ۶۷۸ واحد در حوزه سرمایه در گردش، ۴۵۸ واحد در حوزه استمهال و مابقی در حوزه های تامین اجتماعی و امور مالیاتی رفع مانع و مشکل شده اند.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: اکنون کشور به یک شرایط پایدار رسیده و درالبرز نیز طرح های خوبی در حوزه اقتصاد و صنعت اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: امروز درتلاش برای گسترش فعالیت واحدهای صنعتی با حفظ اشتغال موجود هستیم و با اوضاع خوب واحدهای تولیدی فعال دربخش صادرات انتظارمی رود گام های موثرتری در حوزه اقتصاد برداشته شود.

شاهمرادی یادآورشد: براساس آمارها به لحاظ صدور پروانه های بهره برداری البرز رتبه سوم کشور را دارد که رتبه نخست کشوری را نیز این پروانه ها ی بهره برداری در زمینه اشتغالزایی به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها