رئیس اتاق اصناف مشهد با باین اینکه قدر دانی از مجاورت با امام رضا (ع) با خدمت صادقانه به زائران و رعایت حقوق آنها صورت می گیرد گفت: اصناف مشهد پیشگام خدمات رسانی به سوگواران دهه آخر صفر اند.

اصناف مشهد پیشگام خدمات رسانی به سوگواران دهه آخر صفر اند

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از ستاد خبری پویش مردمی شهروند مهمان نواز ، محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهدگفت: در دهه پایانی ماه صفر ، با بهره گیری  از ظرفیت تمام  اتحادیه ها ، حقوق اجتماعی زائران همچون حقوق اجتماعی، حقوق شهروندی ، احترام به شخصیت ، رعایت شئون و اخلاق  به ویژه قیمت و کیفیت کالا ها را مورد نظر قرار داده و بازار آرامی را  برای زائران امام هشتم فراهم خواهیم کرد. 

وی تصریح کرد: نیروهای بازرسی این سازمان  نیز در دو شیفت صبح و عصر به صورت مستمر فعال خواهند بود.

بنانژاد افزود: اغلب زائران به ویژه زائران پیاده در زمان حضور خود در مشهد مقدس با مشکل مکانی برای اقامت مواجه هستند، از این رو شهروندان مشهدی که مکان ها و یا سالن هایی برای اقامت این زائران دارند می توانند آنها را به اتاق اصناف مشهد معرفی کنند تا نسبت به تجهیز این مکان ها برای زائران اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته چند سالن برای اقامت زائران به اصناف معرفی شدند که با همکاری اتحادیه ها علاوه بر تجهیز انها برای وسایلی همچون پتو ، وعده های غذایی نیز برای زائران در این مکان ها تدارک دیده شد.

بنانژاد ادامه داد: برخی اعضای اتحادیه ها نیز سال گذشته به صورت داوطلبانه و خودجوش در مناطق مختلف شهر مشهد و به‌ویژه مبادی ورودی اقدام به راه اندازی ایستگاه های صلواتی کردند که انتظار می رود این حرکت امسال نیز ادامه پیدا کرده و با استقبال بیشتری مواجه شود.

وی گفت: قدردانی از  حضور در کنار مرقد مطهر امام رضا (ع) ، خدمت صادقانه به زائران و مجاوران آن حضرت است  که امیدواریم با نیت قربت و خالصانه  این خدمت رسانی ها صورت بگیرد.

به گفته  رئیس اتاق اصناف مشهد، اغلب اصناف حرمت این ایام را برای زائران و میهمانان امام هشتم حفظ می کنند اما اگر زائران در حوزه های مختلف با مواردی همچون گران فروشی، کم فروشی و یا برخورد نامناسب مواجه شدند می توانند از طریق تلفن های  ۱۲۴، ۳۱۷۳۰۱۲۴ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴موارد را گزارش دهند تا بازرسان این سازمان در کمترین مدت زمانی در محل حضور پیدا کنند و با افرادی که به هر نحوی حرمت زائران را رعایت نمی کنند برخوردهای لازم صورت بگیرد.

شهروندان می توانند از طریق شماره تلفن ۳۱۳۵ و همچنین شماره پیامک ۱۰۰۰۱۸۱در پویش بزرگ مردمی شهروند مهمان نواز ویژه دهه پایانی ماه صفر مشارکت داشته باشند.

پایان خبر/

برچسب‌ها