مقام ارشد روسیه در سخنانی در زمینه اعمال مجدد تحریم علیه ایران گفت، ایرانی‌ها روش‌های ادامه تجارت در شرایط تحریم را می‌دانند.

مقام ارشد روسیه: ایران دهه‌هاست که راه برون رفت از تحریم‌ها را می‌داند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین ، معاون رئیس کمیته روابط خارجی  شورای فدراسیون روسیه در گفت‌وگو با شبکه خبری این کشور درباره باز اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سخنان رئیس جمهور ایران درباره تداوم تجارت بین‌المللی گفت، تهران راه مقابله با این وضعیت را می‌داند.

«ولادیمیر جباروف» مقام ارشد روسیه در گفت‌وگو با شبکه خبری «راشاتودی» گفت: «تمام خوشحالی‌های افراط‌گونه که از به اصطلاح گرم شدن روابط آمریکا و ایران ایجاد شده بود، خاتمه یافت. آمریکایی‌ها تحریم‌ها را باز گرداندند و حتی آن‌هارا سخت‌تر از قبل کردند. ما می‌دانیم که  آمریکایی‌ها تاکنون به هشت کشور مجوز خرید نفت ایران را داده‌اند تا روابطشان با آن‌ها بدتر نشود.»

جباروف ادامه داد: «البته ایران نیز با مشکلاتی جدید دوباره مواجه می‌شود اما اول از همه این اروپایی‌ها هستند که از این مشکلات رنج خواهند برد. اساسا، تمام قراردادها با کشورهای اروپایی عملی نیست.»

مقام ارشد روس افزود که ایران دهه‌هاست که راه برون رفت از چنین وضعیت‌هایی را آموخته است.

جباروف با اشاره به سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در زمینه ادامه فروش نفت با وجود تحریم‌های واشنگتن گفت : «همانطورکه رئیس جمهور ایران گفت روش‌های مختلفی وجود دارد که آن‌ها به تجارت خود ادامه ‌دهند. این بدان معنی است که ایرانی‌ها چگونگی انجام آن‌را می‌دانند.»

 وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای خطاب به آمریکا،  بازنگری در رویکرد اعمال تحریم‌ها علیه ایران را خواستار شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه عصر با اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، اسامی ۷۰۰ فرد و شرکت را به فهرست تحریم‌های قبلی افزود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها