عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تقوای مسؤولان ، رفع دغدغه‌های مردم است، دغدغه این مردم معیشت است، اگر بخواهید می‌توانید دل این مردم را شاد کنید و با شادی این ملت قلب امام هشتم و رسول الله(ص) را شاد کنید.

تقوای مسؤولان رفع دغدغه‌های مردم است
به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ گفت: ما خدا را شاکر و سپاسگزاریم که دو ماه پیوسته شاهد مراسم مفید و اجتماعات پرشکوه، الهام‌بخش و آموزنده بودیم، به‌مخصوص اجتماع میلیونی روزهای تاسوعا و عاشورا و مراسم اربعین و روزهای پایانی صفر در محضر حضرت امام رضا(ع)، که به‌فضل پروردگار و با دعای خیر ولی امر در کمال عظمت، شکوه و امنیت برگزار شد و بخشی از عظمت خاندان رسالت و انسجام پیروانشان در چشم جهانیان به‌نمایش در آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نماز جمعه دارای دو خطبه است و هر دو خطبه مثل دو رکعت نماز جمعه واجب است؛ ادامه داد: بدون این دو خطبه، نماز، نماز جمعه نیست؛ در این دو خطبه حمد و ستایش پروردگار و ادای احترام و درود و تحیت نسبت به ساحت قدس رسول الله(ص) و اهل بیت طاهرین(ع) و نیز سفارش به تقوا واجب است.

وی تصریح کرد: یکی از واجبات نماز جمعه این است که خطیب به جماعت حاضر اعلام کند «عباد الله اتقوا الله» و این یک راز بزرگ است، یعنی همه جا باید بحث تقوا مطرح باشد و همیشه باید جامعه به‌تقوا سفارش شود و این یک درس آسمانی است.

آیت‌الله حسینی خراسانی با بیان اینکه پروردگار در قرآن بعضی سوره‌ها را با سفارش به تقوا شروع کرده است؛ اظهار کرد: از جمله سوره مبارکه حج براساس این آموزه قرآن است که رسول الله(ص)، همواره در مواعظ و سخنرانی‌ها و روی منبر مردم را سفارش به‌تقوا می‌کرد و شاگرد شایسته رسول‌الله، علی ابن ابی‌طالب(ع) نیز سبکش این بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اصولا منبر در نگاه اسلامی یک سبک و روش دارد و سبک خطبه‌خوانی امیرالمومنین(ع) این بوده که کمتر پیش می‌آمد که بر فراز منبر قرار بگیرد و آغاز سخن کند، جز اینکه قبل سخن این جمله را بگوید که «ایها الناس اتقو الله»، ای مردم تقوا پیشه کنید، شما بیهوده خلق نشده‌اید که خود را سرگرم کارهای بیهوده کنید، هدف از خلقت انسان این است که در سایه بندگی خدا به‌عزت و سعادت دین و دنیا نائل شود.

وی تاکید کرد: اینکه می‌گویند سفارش به تقوا در نماز جمعه واجب است، به این معناست که این سفارش به روح تقواست.

آیت‌الله حسینی خراسانی افزود: روح سفارش به تقوا این‌ است که بعضی از آیات قرآن را که آدم می‌شنود ترس از خدا در دل انسان قرار می‌گیرد و پوست بدن بر اثر خشیت جمع می‌شود، از جمله آن آیات آغازین سوره حج است که هیچ بیان و تفسیری تاثیر گذارتر از آن نیست: «ای مردم بپرهیزید از نافرمانی پروردگارتان آن زلزله هول‌انگیز آن روز دیده‌ای هولناک است روزی که شما آن روز را خواهید دید و زلزله را شاهد خواهید بود، هر مادر شیردهی کودک شیرخوارش را رها کرده و او را فراموش می‌کند.»

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اوج احساس و عاطفه بین مادر شیرخواره است؛ ادامه داد: این ارتباط عاطفی فوق تصور است، اما طبق آیات قرآن، در آن روز مادران کودک شیرخواره را رها می‌کنند و هر مادر بارداری از شدت خشیت و ترس و هولناکی این حادثه سقط جنین می‌کند و می‌بینید که مردم مست، سرگردان و سرآسیمه هستند.

وی اضافه کرد: این حقیقت تقوا همیشه و همه جا به‌مخصوص در خطبه‌های نماز جمعه باید توصیه، تکرار و تاکید شود، چون اگر تقوا شایع شود جامعه سالم می‌شود.

آیت‌الله حسینی خراسانی با بیان اینکه مفهوم تقوا برای شهروند و مسؤولان متفاوت است؛ گفت: وقتی مسؤولان روز جمعه در اجتماع جمعه حضور پیدا می‌کنند و دو خطبه را گوش می‌کنند، باید گفت هفته‌ای یک بار سفارش به تقوا شدن جایی برای کم‌کاری نمی‌گذارد، دمیده شدن روح تقوا به جامعه دیگر جایی برای سوء مدیریت باقی نمی‌گذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دور باد از آن جامعه‌ای که هر هفته نماز جمعه برگزار می‌شود و گوشه و کنار حرف از دزدی و اختلاس و چپاول بیت‌المال شنیده شود.

وی ادامه داد: دمیدن روح تقوا با این کیفیت، یعنی جامعه را فعال کردن، توسعه، تولید، اشتغال، حمایت از تولید ملی، در مقابل زورگویان ایستادن و از مظلومان جهان حمایت کردن، این تقوا را باید داشته باشیم و تقویت کنیم و یکدیگر را به آن سفارش کنیم.

آیت‌الله حسینی خراسانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای سال، فرمودند ما در این کشور مشکل لاینحل نداریم؛ گفت: در کنار همه دستاوردها و پبشرفت‌ها، اما به اعتراف همه مشکل داریم، آیا قادر به حلشان هستیم؟ پس چرا حل نمی‌کنیم؟ 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ای مسؤولان تقوای شما غیر از مردم است، شاید خواندن نماز شب برای یکی تقوا باشد، اما تقوای شما رفع دغدغه‌های مردم تقوا است، دغدغه این مردم معیشت است، اگر بخواهید می‌توانید دل این مردم را شاد کنید و با شادی این ملت قلب امام هشتم و رسول الله (ص) را شاد کنید.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها