البرز- سروش خندان دل با بیان اینکه به دنبال تعامل با بخش خصوصی هستیم تا به صورت اصولی شاهد رشد و توسعه اسکواش باشیم گفت: ورزشکاران سازمان یافته این ورزش در البرز در طی ماههای اخیر به دوبرابر افزایش یافته است.

تعداد ورزشکارمان ۲ برابر شده است/اسکواش به پارک‌های کرج می‌رود

سروش خندان دل رییس هیئت اسکواش استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: توسعه رشته ای چون اسکواش محدود به یک ماه یا یک سال نیست بلکه باید ابتدا زیرساخت و بستر لازم برای آن فراهم شود.

وی ادامه داد: ما برای این کار بازه زمانی ۴ ساله را در نظر گرفته ایم این در حالی است که البرزی ها در سال ۱۴۰۱ می توانند شاهد رشد این رشته در سطح ملی و حتی بین المللی باشند.

خندان دل با بیان اینکه تنها یک کورت اسکواش در استان فعالیت دارد گفت: با آگاهی از تمامی دشواری ها و محدودیت های موجود دراین ورزش پذیرفتم تا مسئولیت را برعهده بگیرم چرا که اعتقاد داشتم با تعامل همگانی می توان به بسط رشته اسکواش در استان البرز کمک کرد.

رئیس هیئت اسکواش استان البرز تصریح کرد: مخالف فعالیت انحصاری هستیم و معتقدیم هر فردی که فکر می کند ظرفیت کمک به این رشته را دارد می تواند اسکواش را در مسیر توسعه یاری کند.

ارتباط نزدیک فدراسیون اسکواش با هیئت البرز

خندان دل ضمن قدردانی از زحمات ریاست فدراسیون اسکواش گفت: دکتر سلیمانی همه روزه با ما و تمامی هیئت های کشور در ارتباط است و با توجه فراوان به جزئیات سبب می شود تا بازدهی فعالیت هیئت ها بیشتر شود.

وی ضمن خرسندی از فعالیت ۵ ماه اخیر هیئت اسکواش گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت دارند که نسبت به آغاز فعالیت هیئت جدید دو برابر افزایش یافته است این در حالی است که پیش بینی می شود در صورت افتتاح کورت جدید همین تعداد تا پایان سال به ۲۰۰ نفر افزایش یابد.

رئیس هیئت اسکواش استان البرز با بیان این که این رشته باید به مرکز شهر منتقل شود گفت: در حال رایزنی برای افتتاح کورت اسکواش در ورزشگاه انقلاب کرج هستیم و بدون شک با افتتاح کورت های جدید به خصوص در مرکز شهر در آینده توانایی میزبانی از مسابقات ملی را خواهیم داشت.

خندان دل جایگاه حال حاضر اسکواش البرز در کشور را به فال نیک گرفت و گفت: دلیل جایگاه نه چندان خوب البرز در کشور تنها محدودیت ها و کمبود امکانات است این در حالی است که با توجه به حمایت های رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در آینده نزدیک روند صعودی استان را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص اهمیت آشنایی جوانان با اسکواش گفت: با توجه به تعاملات خوبی که با شهرداری کرج ایجاد شده بدون شک آن ها نیز از توسعه ورزش حمایت خواهند کرد از همین رو دو پارک را در شهر کرج در نظر گرفته و مشغول رایزنی هستیم تا بتوانیم فعالیت اسکواش را اماکن عمومی نیز گسترش دهیم.

رئیس هیئت اسکواش استان البرز با خرسندی به فعالیت این رشته در مدارس اشاره کرد و گفت: البرز به دلیل قومیت های فراوانی که در خود جای داده استانی سرشار از استعداد بوده و ما نیز مدارس را به عنوان بهترین مکان برای شناسایی ورزشکاران مستعد دانستیم و فرایند استعدادیابی را از آنجا آغاز کردیم.

خندان دل با بیان اینکه می بایست تمامی ورزشکاران مستعد در شهر خود فعالیت داشته باشند گفت: اگر امکانات سخت افزاری به تعداد کافی وجود داشته باشد دلیلی برای مهاجرت ورزشکار به استان های دیگر وجود ندارد و ما نیز همجوار بودن با پایتخت را امری مثبت تلقی کرده و به دنبال ایجاد تعامل با هیئت اسکواش تهران هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: بدون شک البرز در سال های آینده به یکی از قطب های اسکواش در کشور تبدیل خواهد شد چرا که تلاش شبانه روزی و ایجاد تعامل با بخش های مختلف نتیجه ای جز این نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها