البرز- علی اصغر همتی زاده با اشاره به اینکه حادثه زلزله دور از ذهن نیست، گفت: ضرورت به کارگیری پدافند غیرعامل جهت شناسایی گسل های سطح شهر ومدیریت بحران از عوامل مهم کاهش خطرات زلزله در سطح کلانشهر کرج است.

باید مانع توسعه وایجاد بافت فرسوده شویم/ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در هنگام وقوع زلزله

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج پیش از ظهر امروز شنبه در آئین رونمایی از نقشه گسل های کرج اظهار کرد: مطالعاتی در زمینه نقشه گسل های کرج صورت گرفته است.

کمالی زاده با بیان اینکه مدیریت بحران در مرحله بعدی قرار گرفته است، ‌گفت: ‌محل های آب رسانی ومسیرهای امداد رسانی و محل های اسکان موقت نیز باید مشخص شود.

وی اضافه کرد: باید تخمین خسارات، کشته ها و مجروح ها در زلزله های گذشته مشخص باشد تا بتوانیم با برنامه ریزی دقیق تری این مهم بررسی شود.

شهردار کرج با اشاره به اینکه حادثه زلزله دور از ذهن نیست، افزود: همه ما تا پایان عمریک زلزله شدید را تجربه خواهیم کرد از این رو ‌باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشیم و اجازه ندهیم بافت فرسوده در سطح شهر ایجاد شود یا ادامه پیدا کند.

وی در ادامه گفت: ‌در ساخت و سازها بر حسب آئین نامه هایی که در حوزه مسکن و زیر بناهای شهری وجود دارد باید موارد ایمنی رعایت شود و ساختمان هایی که ساخته می شود بالای ٣٠ سال عمر مفید داشته باشد.

شهردار کرج اُفت آب های زیر زمینی را بسیار مهم دانست و گفت: ‌چالش هایی که در گوشه و کنار شهر مواجه هستیم ایجاد چاله ها و فرو چاله هایی است که در سطح شهر بسیار دیده می شود.

وی اضافه کرد: برخی چاله ها به نظر می رسد دریچه های خدمات رسان است اما چاله هایی هستند که به یکباره ایجاد شده اند و به طور مثال در سه راه عظیمیه فرو نشست به یکباره ایجاد شده بود که با بتن پر شد و این موضوع تخریب را به شدت افزایش می دهد.

شهردار کرج با بیان اینکه این نشست ها در سطح شهر در زمان زلزله ایجاد بحران خواهد کرد، ‌گفت: ‌در خصوص چاه های زیر زمینی روز به روز با نشست زمین روبرو هستیم و این مهم باعث شده تا  در حوزه آبرسانی  عمق چاه ها به ٣٠٠ متر برسد

وی در پایان گفت: ‌امیداوریم با برنامه ها و مطالعات  صورت گرفته یک طرح جامع و طرح تفصیلی دقیق شده و راستی آزمایی به شهروندان ارائه دهیم تادر بخش ساخت و ساز گام های موثری برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها