روز جمعه، درحالی که داده‌های اقتصادی ضعیف چین، تقاضا برای سهام را کاهش داد و قیمت‌های نفت دوباره ارزان شد، سهام جهان بزرگترین افت خود در دو هفته اخیر را تجربه کردند.

بزرگترین افت سهام جهان در دو هفته اخیر

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز جمعه، درحالی که داده‌های اقتصادی ضعیف چین، تقاضا برای سهام را کاهش داد و قیمت‌های نفت دوباره ارزان شد، سهام جهان بزرگترین افت خود در دو هفته اخیر را تجربه کردند.

سهام آمریکا به طور گسترده‌ای افت کردند و با رسیدن قیمت نفت برنت به پایین‌ترین حد ۶ ماهه خود و سقوط قیمت نفت آمریکا به پایین‌تر از ۶۰ دلار برای اولین بار از ماه مارچ، سهام انرژی بیش از ۱ درصد سقوط کردند.

داده‌های اقتصادی ضعیف چین، فشار منفی زیادی به بازارها وارد کرد. این داده‌ها نشان داد که با کاهش تقاضای داخلی و افت فعالیت‌های تولیدی، تورم تولیدکننده چین برای چهارمین ماه متوالی افت کرد.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۲۰۱.۹۲ واحد یا ۰.۷۷ درصد افت کرد و به ۲۵۹۸۹.۳ واحد رسید.

اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۲۵.۸۲ واحد یا ۰.۹۲ درصد پایین آمد و به ۲۸۷۱.۰۱ واحد رسید.

کامپوزیت نزدک ۱۲۳.۹۸ واحد یا ۱.۶۵ درصد سقوط کرد و به ۷۴۰۶.۹۰ واحد رسید.

شاخص‌های سهام روز پنج‌شنبه نوار رشد متوالی ۷ روزه خود را پاره کردند. روز پنج‌شنبه فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کرئ که نرخ بهره آمریکا را دست‌نخورده باقی می‌گذارد اما خود را برای افزایش نرخ بهره در ماه آینده آماده می‌کند.

شاخص پن‌یوروپین استاکس ۶۰۰، در معاملات دیروز ۰.۳۷ درصد افت کرد، درحالی که شاخص جهانی سهام ام‌اس‌سی‌آی ۱.۰۸ درصد سقوط کرد.

دلار که پس از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در روز سه‌شنبه، به شدت افت کرده بود، دیروز تقویت شد و چهارمین هفته سود متوالی خود را به ثبت رساند.

شاخص دلار ۰.۱۹ درصد رشد کرد و یورو ۰.۲۶ درصد تضعیف شد تا به نرخ برابری ۱.۱۳۳۳ برسد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها