معاون مقابله با عرضه و اموربین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۰ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته دوم آبان ماه در کشور خبر داد.

کشف بیش از ۱۰ تن انواع مواد مخدر در هفته دوم آبان/ انتقال قاچاق مواد مخدر از خشکی به دریا

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و اموربین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام این خبر گفت: مجموع کشفیات هفته دوم آبان ماه، 10 هزار و 118 کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته‌ی آن که 15 هزار و 181 کیلوگرم بود، 33 درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین در مقایسه با هفته دوم آبان ماه سال گذشته که مجموع کشفیات آن 18 هزار و 24 کیلوگرم بود، 44 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: از دلایل کاهش کشفیات که مشخصاً در کاهش کشفیات 7 ماهه دو استان مهم سیستان و بلوچستان و کرمان مشهود است، می‌توان به افزایش انتقال مواد از طریق دریا و کاهش سهم مسیرهای خشکی اشاره کرد.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان هفت هزار و 898 کیلوگرم بوده است که 78 درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود. همچنین از این میزان یک هزار و 225 کیلوگرم حشیش، 269 کیلوگرم هرویین، 2 کیلوگرم مرفین،‏‏ 18 کیلوگرم شیشه، 73 کیلوگرم مواد پیش‌ساز، 729 عدد قرص روانگردان و 704 کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی یک هزار و 80 فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره 9.6 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: از مجموع 73 لیتر مواد پیش‌ساز مکشوفه در این مقطع مقدار 31.5 لیتر مواد مکشوفه مربوط به استان البرز، 30 لیتر مربوط به آذربایجان غربی و 11 لیتر مربوط به استان تهران است.

هادی‌نژاد افزود: از مجموع 729 عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد  به ترتیب با 630  عدد مربوط به استان آذربایجان غربی، 64 عدد استان تهران و 35 عدد مربوط به استان خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 78 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با دو هزار و 375 کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل 23.5 درصد کشفیات کشور را شامل می‌شود. همچنین بوشهر با یک هزار و 567 کیلوگرم، کرمان با یک هزار و 113 کیلوگرم، هرمزگان با 825 کیلوگرم، فارس با 803 کیلوگرم، خراسان جنوبی با 779 کیلوگرم و یزد با 454 کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سهم کشفیات 5 استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته مذکور 58.4 درصد است که 42.6 درصد سهم سه استان نخست است.

هادی نژاد در تشریح کشف بیش از یک تن تریاک از طریق دریا به بوشهر بیان داشت: مأموران اداره کل اطلاعات استان بوشهر طی دو مرحله عملیات، حدود یک هزار و 190 کیلوگرم تریاک را که از شرق کشور و از طریق دریا وارد استان شده بود، در شهرستان کنگان و در محور مواصلاتی برازجان به بوشهر کشف و یک متهم را در این رابطه دستگیر و یک دستگاه خودرو را توقیف کردند.

هادی‌نژاد در پایان گفت: طی این مدت، 122 دستگاه خودرو، 22 دستگاه موتور سیکلت، 4 قبضه سلاح و 28 دستگاه موبایل توقیف شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها