میشل عون امروز شنبه تاکید کرد که اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهای محل اقامت شان، بزرگترین جنایت و بی عدالتی در جهان است.

 اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهای محل اقامت‌شان بزرگترین جنایت است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "میشل عون" در جریان دیدار با "یوسف عبسی" اسقف کاتولیک های انطاکیه و دیگر اراضی مشرق زمین، اسکندریه و قدس که در راس هیاتی از شورای اسقف های کلیسای کاتولیک رم در لبنان و منطقه در کاخ ریاست جمهوری لبنان در "بعبدا" حاضر شده بود، تصریح کرد که اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهای محل اقامت شان بزرگترین جنایت به عدالت بشری است.

عون خاطر نشان کرد که برخی طرف ها سعی در اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهای محل اقامت شان دارند، و این اقدام در صورت نهایی شدن، بزرگترین جنایت علیه عدالت در جهان خواهد بود.

وی در واکنش به حوادث ماه گذشته اردوگاه آوارگان فلسطینی "المیه و میه" در شهر صیدای لبنان اظهار داشت که «ما خیلی زود تلاش کردیم راه حلی برای این مساله پیدا کنیم.»

این حوادث اواخر ماه اکتبر گذشته به دنبال اختلاف شخصی که منجر به درگیری میان جنبش فتح و جماعت "انصار الله" روی داد و در جریان آن 9 نفر کشته شدند.

"علی برکه" نماینده جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در لبنان نیز اخیرا نسبت به ناامنی ها و درگیری ها در اردوگاه المیه و میه هشدار داده و اعلام کرده بود که هدف از این درگیری ها تخریب اردوگاه های آوارگان فلسطینی و کوچاندن ساکنان آنها به منظور حذف حق بازگشت و مساله آوارگان است.

وی افزود: این درگیری ها در راستای پروژه آمریکایی صورت می گیرد که هدف از آن، اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهای محل اقامت شان و کوچاندن بخشی از آنهاست.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها