مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس با حضور شماری از مقامات جهانی برگزار شد.

مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس برگزار شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول با حضور شماری از سران جهان  در محل مقبره سرباز گمنام در پاریس برگزار شد.

در این مراسم که زیر باران شدید در پاریس برگزار می‌شود، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به همراه « آدوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه از نظامیان سان دیدند.

اجرای موسیقی و خواندن متونی به وسیله دانش‌آموزان از دیگر بخش‌های این مراسم است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «رجب طیب اردوغان» «دونالد ترامپ» ، «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور ترکیه، آمریکا و روسیه از جمله حاضرین در مراسم امروز هستند که به دعوت ماکرون به پاریس آمده‌اند.

ماکرون در سخنانی که با حضور کهنه سربازان ایراد شد، به پیامدهای جنگ جهانی اول از جمله افرادی که کشته شدند اشاره کرد.وی از همکاری آلمان و فرانسه و  نیز از ماهیت اتحادیه اروپا  حمایت کرد. و همکاری کشورها را زمینه‌ساز مقابله با تهدیدها دانست.وی همچنین از ملی‌گرایی به عنوان عاملی که در تقابل با میهن‌دوستی است، یاد کرد.

 رئیس‌جمهور فرانسه همچنین به آرامگاه سرباز گمنام ادای احترام کرد.

یازدهم نوامبر سال 1918، در قالب توافقی به جنگی چهار ساله پایان داده شد که از آن به عنوان یکی از مرگبارترین جنگ‌های تاریخ یاد می‌شود.حدود 40 میلیون نفر در جریان جنگ جهانی اول کشته و یا زخمی شدند که 11 میلیون نفر از آنان نظامی بودند. که در این میان، یک میلیون و 400 هزار فرانسوی و دو میلیون سرباز آلمانی قربانی این جنگ شدند.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها