وبگاه یمنی النجم الثاقب یمن تاکید کرد: اطلاعات مستند مربوط به واقعیت جبهه‌های جنگ یمن نشان می‌دهد متجاوزان سعودی-اماراتی و مزدورانشان در محاصره نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی گرفتار آمده و پایان جنگ بسیار نزدیک است.

تلفات سنگین نیروهای سعودی و اماراتی در روزهای اخیر/ "الحدیده" نقطه پایان تجاوزگری

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وبگاه یمنی «النجم الثاقب» در گزارشی با عنوان «آخرین‌های نفس‌های تجاوز علیه یمن»نوشت: دشمن سعودی و اماراتی به همراه مزدورانشان در نبردهای اخیر الحدیده متحمل تلفات شدید جانی و تجهیزاتی شدند تا درس بسیار سخت و فراموش ناشدنی بگیرند که چند نسل آتی از آن سخن خواهند گفت؛ این جنگی بود که خودشان انتخاب کردند و برای آن، مزدورانی از ملیت‌های مختلف را به خدمت گرفتند.

به عقیده نویسنده، الحدیده به رغم اینکه یک منطقه ساحلی، غیرکوهستانی و زمینی مسطح است اما  آمار تلفات دشمن تقریبا از تلفاتش در هر جبهه دیگری از جبهه‌های این نبرد تمام عیار بالاتر رفته است.

النجم الثاقب آورد: برای ناظران سوال‌هایی مطرح می‌شود، اینکه آیا در حال حاضر نفس تجاوز سعودی-اماراتی علیه یمن به شماره افتاده است؟  آیا ناتوانی نیروهای متجاوز در تسلط بر الحدیده و بندر آن آنها را به یقین می‌رساند که یمن گورستانی است و محال است الحدیده نظیر عدن و دیگر مناطق اشغالی باشد آیا اگر در مدت باقیمانده مشخص شده تا آخر امسال عربستان وامارات به یک پیروزی نرسند آمریکا آنها را بیشتر و بیشتر در جنگ یمن فرو می‌برد؟ بخصوص که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خواهان توقف جنگ در یمن شده‌اند که بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان را پدید آورده است.

این وبگاه خبری افزود: سوال‌های زیادی به جواب نیاز دارند که حقایق صحنه نبرد جواب همه را می‌دهد و می‌گوید که کدام کفه سنگینی می‌کند و ثابت می‌کند که بمباران‌های هوایی و تشدید آن اگرچه یک  شاخص قدرت است، اما به تنهایی فاکتوری برای قطعی کردن نبرد نیست.

النجم الثاقب نوشت: سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن  با انتشار ویدیویی تصویری و مستند هر گونه شکی درباره شکست نیروهای متجاوز و اشغالگر را به یقین مبدل کرد؛ وی در کنفرانس خبری از بازپس گیری مواضع نفوذ دشمن در همه جبهه‌های جنگ یمن خبر داد  و تاکید کرد: ظرف تنها 12 روز از شروع ماه جاری میلادی، 127 دستگاه زره پوش و 184 طقما(؟؟/؟) وهفت دستگاه بولدزور در جبهه‌های مختلف جنگ الحدیده تخریب یا از کارافتاده شدند .

وی افزود: پنج انبار سلاح مزدوران یمنی هم به آتش کشیده شده و 867 نفر کشته و دو هزار و یکصد و پنجاه نفر دیگر در جبهه‌های مختلف از جمله جبهه ساحل غربی زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اطلاعاتی درباره واقعیت نبرد در ساحل غربی را با آمار و ارقام ارائه داد و گفت: در جبهه ساحل غربی بیش از یک هزار و 224 نفر از ائتلاف سعودی و مزدورانش از جمله چند فرمانده آنها  کشته و زخمی شدند که در بین آنها  33 نفر سودانی بودند و 133 خودروی نظامی نیز در این جبهه منهدم شد.

سرتیپ سریع افزود: یگان‌های ویژه  ارتش و کمیته‌های مردمی بیش از سی و پنج عملیات هجومی علیه مواضع دشمن ترتیب دادند که که شامل عملیات های مختلفی اعم از عملیات مشترک نیروی هوایی و توپخانه ای یمن و فریب دشمن و رساندن آن به مناطق مین گذاری شده و همچنین انجام حملات دقیق موشکی بوده است.

به نوشته النجم الثاقب، این اطلاعات ثابت می‌کند مزدوران عربستان و امارات  در وضعیت بسیار بدی گرفتار آمده اند و بی تردید آنها در حال حاضر در محاصره‌ای مرگبار به سر می‌برند، اگر پیشروی کنند به منزله خودکشی است و اگر عقب نشینی کنند مجبور خود را به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تسلیم کنند برخی از آنها امروز در الحدیده چنین وضعیتی دارند در جای خود معلق مانده اند نه می‌توانند پیشروی کنند و نه می‌توانند به عقب بازگردند و درباره مرگ آنها، تنها مساله زمان مطرح است.

در پایان این گزارش آمده است: ما به یقین می‌گوییم که جنگ علیه یمن به طور کلی و به طور خاص، تشدید حملات به الحدیده و ساحل و بندر آن نفس‌های آخر خود را می کشد و بر اساس واقعیت موجود، بیشتر از اینکه یمنی‌ها درانتظار پیروزی باشند، متجاوزان در انتظار شکست حتمی خودشان هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها