البرز- عبدالعلی پیرمحمدی گفت: عدم حضور نماینده ای از البرز در لیگ برتر کشور یک نقص و ضعف بزرگ برای این استان والیبال خیز و مستعد محسوب می شود.

غیبت‌مان در لیگ برتر والیبال یک ضعف بزرگ است

عبدالعلی پیرمحمدی رییس هیئت والیبال استان البرزدر گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: درحال حاضر شهر کوچکی چون اردکان دو تیم در لیگ یک و یک تیم لیگ برتری دارد و کلانشهری به مانند کرج و استانی صنعتی همچون البرز از این نعمت بی بهره است.

پیرمحمدی با بیان اینکه در سال های اخیر به شکل جسته و گریخته تیم هایی از استان در لیگ یک و زیرگروه کشور حضور داشته اند، گفت: متاسفانه این تیم ها به دلایل مختلف همچون توان مالی ضعیف و عدم برنامه ریزی اصولی از کسب نتیجه باز مانده اند و فرصتی برای رشد نداشته اند.

رییس هیئت والیبال استان البرز در ادامه گفت: اخیرا نیز تیم شهرداری کرج شکل گرفته و متاسفانه نحوه تشکیل این تیم هم به گونه ای است که بعید است ره به جایی ببرد و نمی توان به آن و نتایجش امید بست.

پیرمحمدی حضور سرمایه گذاران برای ایجاد یک تیم والیبال خوب برای حضور در لیگ دسته اول  وحتی برتر را خواستار شد و گفت: در کنار صاحبان سرمایه شهرداری هایی چون کرج و فردیس هم باید در تعامل با هیئت استان و بهره گیری از ظرفیت های بومی و جوان اقدام به تیمداری کنند.

وی تصریح کرد: ما در استان بازیکنان بسیار خوبی داریم که می توان با جذب آنها یک تیم خوب برای حضور موفق در لیگ یک کشور را ساخت با این حال مشاهده می شود که در فرآیند تشکیل تیم ها مشاوره و نظری از ما خواسته نمی شود.

رییس هیئت والیبال استان البرز حضور تیم های منتخب استان در دو بخش بانوان و آقایان در لیگ دسته اول کشور را نقطه درخشان این رشته ورزشی در البرز دانست و گفت: در حال حاضر تمامی تیم های ما در جمع ۱۰ تیم اول کشور هستند و این گواه عیار این ورزش در البرز است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره مینی والیبال در رده های سنی مختلف و تشکیل تیم های منتخب استان جهت حضور در مسابقات نخبگان کشور نیز به شکل خوبی برگزار شد و هیئت در حال حاضر در تدارک برگزاری لیگ های استانی است.

پیرمحمدی به برگزاری کلاس داوری ملی در کرج اشاره کرد و گفت: این دوره با حضور داورانی از سراسر کشور در کرج برگزار شد و با میزبانی شایسته البرز به پایان رسید، در این دوره ۳ داور البرزی نیز حضور داشتند .

وی تصریح کرد: در حال حاضر البرز ۳ داور بین المللی، ۱۳ داور ملی و ۲۴ مربی بین المللی دارد و دو داور این استان در لیگ برتر والیبال ایران قضاوت می کنند که این خود گواه جایگاه ارزشمند البرز در سطح کشور است.

پیرمحمدی حضور البرزی ها در تیم های ملی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال گذشته و تعداد نفرات قابل توجهی از البرز به اردوی تیم های ملی دعوت شدند که به نسبت سال های قبل رشد چشمگیری را نشان می دهد، البته بخشی از این افراد در فهرست نهایی تیم های ملی قرار نگرفتند که امید می رود با تلاش بیشتر وحمایت بیشتر مسئولان استانی در ادوار پیش رو شاهد حضور آنها در مسابقات ملی باشیم.

رییس هیئت والیبال استان البرز به جایگاه برتر البرز در طرح استعدادیابی فدراسیون اشاره کرد و گفت: البرز در آخرین ارزیابی های فدراسیون در جمع ۳ استان برتر کشور در این طرح قرار گرفته و چهره های مستعد و خوبی در این ورزش طی سال های اخیر شناسایی و در حال آموزش و پیشرفت هستند واین سیاست با قدرت از سوی هیئت استان دنبال می شود.

رییس هیئت والیبال استان البرز با اشاره به سالن فلاحت به عنوان پایگاه اصلی والیبال استان، گفت: این سالن به اعتقاد کارشناسان و اهالی والیبال بهترین محل برای برپایی اردوها وتمرینات این ورزش است و هیئت استان نیز سعی کرده در ارائه خدمات به خانواده بزرگ والیبال هر ساله بهتر عمل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال های اخیر تلاش کرده ایم مشکلات و کمبودهای این سالن را مرتفع کنیم و از محل درآمدهای آن نسبت به تجهیز و بهسازی سالن و ایجاد فضای اداری مناسب برای فعالیت کمیته های مختلف استفاده کرده ایم و به نظرم کمتر هیئتی در استان توانسته این میزان بهره وری را در فعالیت های خود داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها