البرز- سیروس شفقی با تاکید بر نظارت مستمر بر بازار و قیمت ها، گفت: رونق تولید در شهرستان کرج در دستور کار قرار گیرد.

رونق تولید و برخورد جدی با کم‌فروشی و گران‌فروشی در دستور کار دستگاه‌های مرتبط باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سیروس شفقی فرماندار کرج در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در سالن جلسات فرمانداری کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز مجلس و شهادت میرزا کوچک خان جنگلی مبارز انقلاب مشروطه، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور که دشمن با جنگ روانی، رسانه ای و اقتصادی در صدد فشار بر مردم عزیز ما است این وظیفه دستگاه های اجرایی است که با تلاش بیشتر این جنگ روانی را پشت سر گذاشته و کنترل کنند.

فرماندار کرج با اشاره به اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری کشور ما طی این ۴۰ سال تحت فشار تحریم ها بوده است، افزود: مردم به خوبی یاد گرفته اند چگونه فشارهای اقتصادی از سوی استکبار جهانی را تحمل کنند و یقین داریم ازاین جنگ اقتصادی سربلند بیرون بیایم.

شفقی به بدعهدی آمریکا و خارج شدن از تعهدات پیمان برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد و با دست نشانده های رسانه ای درصدد ایجاد جنگ روانی و بی ثباتی در کشور شدند؛ همچنین با آغاز تبلیغات پر سر و صدای تحریم ها نتوانست به اهداف خود برسد.

وی اضافه کرد: در وضعیت بحرانی اقتصادی با تمام مشکلات با تمهیدات جدید دولت و بانک مرکزی همچنین با شروع تحریم ها در ۱۳ آبان ماه شاهد بی اثر و کم رنگ تر شدن تحریم ها و کاهش ارز و طلا و ثبات نسبی در کشور هستیم.

شفقی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های دهه فجر که پررنگتر از سال گذشته برگزار خواهد شد، اشاره داشت و گفت: تجدید میثاق با آرمان های راحل، گلباران گلزار شهدا، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، افتتاح پروژه های عمرانی، برنامه های هنری فرهنگی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان از جمله برنامه های ایام دهه فجر خواهد بود.

فرماندار کرج با بیان اینکه رسانه ها و خبرنگاران نقش ویژه و ارزنده ای در ارتباط صحیح بین مدیران دستگاهها ومردم دارند، خاطرنشان کرد: مدیران از این فرصت استفاده کنند و از طریق رسانه ها عملکرد وبرنامه های آتی را شفاف به مردم اطلاع رسانی کنند چراکه بدون همراهی مردم موفقیت لازم را دربخش های اجرایی نخواهیم داشت.

وی در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی، گفت: رکود اقتصادی و وضعیت خاصی که در جنگ اقتصادی داریم نقش آفرینی فضاهای رسانه ای باعث شده افکار عمومی تحت تاثیر حساسیت های بیشتری قرار گیرند و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری ضرورت پیگیری و شفافیت برخورد با متخلفان و دفاع از حیثیت مدیران پاکدست در دستور کار مقامات وزارت شهرستان و استان قرارگیرد.

شفقی افزود: کمک جدی به مدیران بنگاه های اقتصادی در شرایط فعلی از طریق مدیران مرتبط بخش دولتی به ویژه سازمان صمت و فعال سازی کارگروه رونق تولید در شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شهرستان از طریق سازمان جهاد کشاورزی وسایر دستگاه ها مورد توجه جدی قرار گیرد و افزایش گشت های بازرسین تنظیم بازار در تمام صنوف، حائز اهمیت است.

فرماندار ویژه کرج  با بیان بر کنترل اوضاع بازار به ویژه نان گفت: هرگران فروشی و کم فروشی باید با جدیت  پیگیری شود و هماهنگی و هم افزایی مدیران ادارات در راستای رفع مشکلات مردم ازجمله قطعی آب و موارد دیگر انجام شود.

شفقی به تکریم ارباب رجوع و برقراری ارتباط با مردم به ویژه در روزهای سه شنبه توسط مدیران دستگاه های شهرستان تاکید کرد و گفت: رعایت سلسه مراتب اداری و حضور به موقع مدیران در جلسات شورای اداری فرمانداری و ارائه گزارشات عملکرد مدیران در فرمانداری در راستای سنجش و مدیریتی دردستگاه ها را خواهد داشت.

وی ادامه داد: در پایان سال با جمع بندی انجام شده عملکرد مدیران تا جایی که ادارات نتوانند در حوزه مسئولیتی خود سیاست های مسئولیتی دولت را انجام ندهند تذکرات لازم را اعلام خواهیم کرد.

شفقی تاکید کرد: گزارشات و قصوراتی در بحث نانوایان صورت گرفته است که از طریق اتحادیه مربوطه به ویژه شرکت غلات باید پیگیری جدی صورت بگیرد.

فرماندار کرج به مشخص شدن محدوده مرز کرج و فردیس اشاره کرد و گفت: توافقاتی که با فرمانداری فردیس در این راستا صورت گرفته است.

وی به نظارت بیشتر دانشگاه علوم پزشکی به مراکز درمانی در راستای اهمیت جان مردم تاکید کرد و گفت: گزارشات بسیاری در این خصوص داشتیم و به نحوه درمان دارویی باید نظارت بیشتری شود ودر سریع ترین زمان به ابهامات پاسخ داده شود.

شفقی در پایان به توجه جدی به آب شرب از طریق بهداشت و پیگیری های لازم  در این خصوص اشاره کرد و گفت: انتظار داریم در پروژه های عمومی همچون آب و فاضلاب، زیر ساختی و مدیریتی شهری و روستایی جدیت های لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها