رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قیمت هربشکه نفت در لایحه بودجه را به طور متوسط ۵۴ دلار لحاظ کردیم و این رقم مبنای محاسبات است ، نرخ هر لیتر بنزین هم ۱۰۰۰ تومان پیش‌بینی شده است

قیمت ۱۰۰۰ تومانی بنزین در بودجه ۹۸

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره قیمت ارز در بودجه ۹۸ گفت: آنچه که برای نرخ تسعیر ارز پیش بینی شده است ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی است که­ برای کالاهای اساسی، دارو و نهاده‌های کشاورزی است .

وی ادامه داد: با تلاش های که در جلسات هیئت دولت و سازمان برنامه و بودجه داشتیم، ­فردا ۱۵ اذر براساس قانون، لایحه بودجه ­­در ۱۴ جلد به مجلس ارسال می شود و همچنین فردا در سازمان برنامه بودجه رونمایی می شود.

وی بیان کرد: رشد ریالی­ بودجه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد است.

وی درباره حذف یارانه ثروتمندان گفت: امسال هم این موضوع در دستور کار است اما از انجایی که این موضوع­­ نیاز به اطلاعات بیشتری دارد در جهت اجرایی کردن این امر، توزیع یارانه ها را استانی کردیم و به هر استان به تعداد یارانه بگیرها پرداخت می کنیم و باقی هم صرف طرح های عمرانی انها می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در همه بخش ها تلاش کردیم واقع بینانه ببینیم و در هزینه ها تعدادی از ردیف ها را حذف کردیم تا براساس واقعیت ها بودجه را تنظیم کردیم تا از این سال سخت، به اسانی عبور کنیم .

وی درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت گفت: دوستان مجلس می‌گویند که این افزایش قیمتی بصورت پلکانی باشد، یعنی حقوق کمتر، بیشترین افزایش وحقوق بیشتر کمترین افزایش را داشته باشد، این افزایش تا سقف ۲۰ درصد است، اما دربرخی از گروههای شغلی افزایش حقوق بیش از ۲۰ درصد است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها