داروخانه اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا (ع) در شهر مشهد مدتی است تعطیل می باشد و مراجعان به اورژانس باید داروهای خود را از بیرون بیمارستان تهیه کنند.

سردرگمی بیماران  در اورژانس عدالتیان مشهد

به گزارش قدس آنلاین، تعطیلی داروخانه اورژانس عدالتیان بیمارستان  امام رضا (ع) درمشهد  و ارجاع مردم به داروخانه های اطراف این بیمارستان درچند روز اخیرسبب گلایه ، نگرانی و بعضا سرگردانی مردم شده و آنان را در استفاده از خدمات این داروخانه دچار مشکل کرده و نارضایی شهروندان را در پی داشته است.

طبق گزارش میدانی خبرنگار ما  انتظامات این اورژانس اعلام کرد که داروخانه داخلی اورژانس به کلی تعطیل شده و افراد باید از این به بعد برای تهیه دارو به بیرون از بیمارستان مراجعه کنند. از طرفی برخی پرسنل دیگر اورژانس ادعا دارند که  این داروخانه از چند روز پیش  به  بهانه انبار گردانی  و تغییر پیمانکار تعطیل شده است و مراجعان به این اورژانس باید مسافت بیمارستان امام رضا (ع) تا داروخانه های دور میدان امام رضا را طی کنند تا داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند. با این شرایط سوال اساسی این است که اولا  چرا در این فصل از سال انبار گردانی انجام می شود جای بسی تامل و سوال دارد  و دوما در صورتی که این موضوع واقعا در حال انجام است و انتقال آن به پیمانکار جدید صحت دارد آیا  هزینه این انتقال را باید مردم و سرگردانی آنها پرداخت کنند و سوم اینکه داروخانه ای که با هزینه دولتی ساخته شده است و در وضعیت فعلی کشور داروهای مختلف را در اختیار دارد ، چرا باید در ارائه خدمت به مردم تعلل کند.

*درد بیشتر از درد بیمار

یکی از مراجعان به این اورژانس می گوید: علی رغم اینکه شرایط  در مراکز درمانی باید به گونه ای باشد که تنها دغدغه بیمار و همراهان او درد بیمار و معالجه او باشد اما نه تنها به این موضوع بی تفاوتی صورت می گیرد بلکه هر روز مشکل و مسئله جدیدی پیش پای بیماران قرار می گیرد.

حسین صالحی  با بیان اینکه نمی دانیم به درد بیمارمان باشیم یا اینگونه مشکلات پیش پا افتاده ، در ادامه می افزاید: در حالی که داروخانه این اورژانس که به قیمت دولتی در طبقه منهای یک این اورژانس ایجاد شده قفسه هایی پر از دارو دارد اما با نصب یک برگه تعطیلی ان را اعلام کرده اند و مجبور هستیم به بیرون از بیمارستان برای تهیه دارو با قیمت های بالاتر  مراجعه کنیم.

*بدون اطلاعیه؛همراهان بیمار سرگردان و سردرگم

یک همراه بیمار هم در این باره گفت:با بیماری که با درد شدید کمر داشت عصر روز گذشته وارد بخش اورژانس شدیم که در بدو ورود  بیش از بیست دقیقه به دنبال برانکار برای رساندن بیمار به تریاژ بودیم که متاسفانه  امکانات موجود، بسیار کمتر از مراجعه کنندگان بود.

وی افزود:بعد از تریاژ و توضیحات بیمار برای ادامه درمان به طبقه زیر زمین ارجاع شدیم که متاسفانه با این حجم مراجعه کننده فقط دو پزشک حضور داشتند که تقریبا بین بیست تا نیم ساعت معطل ویزیت پزشک شدیم .

وی با بیان اینکه بیمار ما با درد شدید و سر و صدای زیاد به اتاق پزشک رفت و بعد از معاینه با دستور پزشک نیاز به تزریق مسکن قوی داشت افزود:اینکه بیمار با درد زیاد و استرس فراوان ۴۵ دقیقه منتظر رساندن یک آمپول مسکن شود جای بسی تامل وتاسف دارد.

این مراجعه کننده گفت: قبلا داروخانه در همان طبقه بود و نیازهای دارویی بیماران از همانجا تامین می شد اما با توحه به بسته شدن داروخانه و مسیر طولانی و نابلد بودن بیماران همه برای تهیه حتی یک باند و گچ و آمپول مسکن باید  کل ساختمان بیمارستان را دور بزنند که این امر باعث می شود بیمار با درد معطل بموند.

وی تصریح کرد: امیدوارم ریاست اورژانس در بازگشایی خدمات بسته شده اورژانس عدالتیان از جمله داروخانه که نیاز حیاتی بیماران و آرامش خاطر همراهان را به دنبال دارد کمی تعجیل نمایند.

*داروخانه دوباره فعال می شود

اما سخنگوی بیمارستان امام رضا(ع) در این باره به قدس آنلاین اظهار داشت: تعطیلی و  جمع شدن این  داروخانه از اورژانس صحت ندارد و از هفته اول دی ماه این داروخانه فعالیت خود را مجددا آغاز خواهد کرد.

جواد باغستانی با بیان اینکه بیمارستان مختار است که برخی خدمات را به بخش خصوصی با تعرفه دولتی واگذار کند، در ادامه افزود: مدیریت داروخانه ها در بخش های مختلف بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده است و داروخانه اورژانس عدالتیان نیز از این جمله می باشد که به دلیل تغییر در پیمانکار آن ، در شرایط فعلی در حال انبار گردانی می باشد و سعی خواهیم کرد در حداقل زمان این انبار گردانی را انجام و داروخانه را در اختیار پیمانکار جدید قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در مورد بیماران بستری در اورژانس موظف به تامین داروی آنها هستیم  و تاکنون هم داروهای آنها تامین و تهیه شده است و در مورد بیماران سرپایی نیز افراد می توانند داروهای مورد نیاز خودشان را از داروخانه های اطراف بیمارستان تهیه کنند. 

باغستانی افزود: در شرایط یکسان هیچ تفاوت قیمتی بین استفاده از داروهای داروخانه های داخلی بیمارستان امام رضا(ع) و داروخانه های اطراف این بیمارستان وجود ندارد و اگر در این باره از شهروندان تعرفه اضافی دریافت شده است می توانند شکایات خود را به واحد رسیدگی شکایات بیمارستان به شماره تلفن 38525000 ارائه کنند.

برچسب‌ها