وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش دبستانی هایی که در مدارس دولتی بودند، در حقیقت کلاس های خالی مدرسه را اجرا می کردند، گفت: در خصوص استخدام پیش دبستانی ها مطیع قانون هستم.<BR>

وزیر آموزش و پرورش وضعیت پیش دبستانی ها را تشریح کرد

حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با فارس  در خصوص وضعیت مقطع پیش دبستانی در آموزش و پرورش اظهار داشت: براساس روند 33 سال گذشته، پیش دبستانی هیچ وقت دولتی نبوده است.

وی با بیان اینکه پیش دبستانی توسط بخش خصوصی اداره می شد، افزود: برخی افراد حقیقی و حقوقی، شرکت ها و سازمان ها مانند بهزیستی، مراکز پیش دبستانی را اداره می کنند.

*پیش دبستانی ها اجاره نشین مدارس دولتی بودند

حاجی بابایی گفت: پیش دبستانی هایی که در مدارس دولتی بودند، در حقیقت از آموزش و پرورش کلاس های خالی مدرسه را اجرا می کردند، یعنی اینها اجاره نشین مدارس بودند و کارمند وزارت آموزش و پرورش نیستند.

وی با تأکید بر اینکه پیش دبستانی از نظر نظارت، محتوا و مجوز زیر نظر آموزش و پرورش است، ادامه داد: در گذشته اداره کل پیش دبستانی نداشتیم و بنده آن را ایجاد کردم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: هم اکنون «اجرای پیش دبستانی» را به معاونت مشارکت های آموزش و پرورش، «نظارت، پایش و سیاست گذاری» را به معاونت ابتدایی و «تولید محتوا» به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش سپرده شده است.

*پیش دبستانی دولتی یعنی آموزش و پرورش 13 ساله شود

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سازمان بهزسیتی اعلام کرده است که 50 هزار نیروی پیش دبستانی دارد، اظهار داشت: بنده مطیع قانون هستم و هرچه قانون بگوید، همان کار را انجام می دهم.

وی ادامه داد: در استخدام مربیان پیش دبستانی دو حالت وجود دارد یعنی یا این مربیان استخدام شده و وارد آموزش و پرورش شوند که در ابتدایی، راهنمایی و متوسطه تدریس کنند یا بخواهیم استخدام شوند و در پیش دبستانی بمانند.

حاجی بابایی افزود: اگر قرار باشد این مربیان در پیش دبستانی ادامه فعالیت دهند باید نظام تعلیم و تربیت 13 ساله شود؛ در غیر این صورت چگونه می توان نیروی بخش غیردولتی را با هزینه دولتی استخدام کرد.

*طرح اولیه آموزش و پرورش، شروع تحصیل از پیش دبستانی بود

وزیر آموزش و پرورش به فارس گفت: اولین بار که نظرم را به شورای عالی انقلاب فرهنگی بردم، طرح ما این بود که تحصیل را از پیش دبستانی شروع کنیم، به این معنی که پیش دانشگاهی را برداریم و پیش دبستانی را بگذاریم.

وی افزود: در آن زمان مطرح کردیم که دوره تحصیلی همان 12 سال باشد و از 5 سال شروع شود ولی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که دوره تحصیل از 6 سال شروع شود.


 

پخش زنده