همدان-حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۸ موقوفه با نیات مختلف در شهرستان به ثبت رسیده و این نشان می‌دهد که فرهنگ باارزش وقف به خوبی در بین مردم شهرستان نهادینه شده است.

ثبت ۸ موقوفه در نهاوند نشان از نهادینه شدن فرهنگ وقف دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عممومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان،  فیض‌الله اسدپور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: ۲ موقوفه جدید به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان در نهاوند به ثبت رسید.

اسدپور در این زمینه اظهار داشت: یک قطعه زمین کشاورزی به مساحت ۳۸ هزار مترمربع به ارزش ۷۶۰ میلیون تومان در روستای دهفول نهاوند وقف شد.

وی عنوان کرد: این زمین در راستای ایتام نیازمندان شهرستان وقف شده که کمک به هزینه‌های درمان نیازمندان و برپایی مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) در شهرستان از دیگر نیات این موقوفه است.

اسدپور با بیان اینکه ورثه مرحوم میرولی میری این زمین را وقف کردند، افزود: همچنین یک قطعه زمین نیز به مساحت ۶۴۰ مترمربع در شهرستان وقف شد.

وی ارزش ریالی این موقوفه را ۴۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ورثه مرحوم مرادعلی امیربک این زمین را در روستای گوشه سعدوقاص برای خانه عالم روستا وقف کردند.

اسدپور عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸ موقوفه با نیات مختلف در شهرستان به ثبت رسیده و این نشان می‌دهد که فرهنگ باارزش وقف به خوبی در بین مردم شهرستان نهادینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند بیان کرد: ماه گذشته نیز یک جانباز منزلش را به نام همسرش کرده بود که او نیز آن را برای حوزه علمیه معصومیه خواهران نهاوند وقف کرد.

اسدپور به ثبت این موقوفه به نام خانم شمس‌اعظم شهبازی اشاره کرد و اظهار داشت: مساحت این ملک ۵۰۰ مترمربع است و ارزش تقریبی آن حدود یک میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در دهه وقف دو خانه عالم در نهاوند وقف شده که یکی از آن‌ها را یکی از علمای حوزه علمیه امام خمینی (ره) وقف کرده است، عنوان کرد: این خانه عالم به همراه ۳ هزار و ۵۰۰ متر زمین زارعی برای حوزه علمیه برادران نهاوند وقف شد.

اسدپور با تاکید به اینکه ارزش این خانه عالم به همراه زمین زراعی ۴۰۰ میلیون تومان است، افزود: شاهد وقف‌های خوبی در شهرستان نهاوند بوده‌ایم که امیدورایم این رویه و این سنت پسندیده در شهرستان رواج بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها