دختر سعودی که از خانواده اش به تایلند گریخته است همچنان برای دریافت پناهندگی از کشوری سوم تلاش می کند؛ سازمان ملل در حال بررسی درخواست پناهندگی او است.

سازمان ملل درخواست پناهندگی دختر سعودی را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، دختر ۱۸ ساله سعودی که از خانواده‌اش فرار کرده و به تایلند رفته بود، از کشورهای کانادا و آمریکا و استرالیا یا بریتانیا درخواست پناهندگی کرده است؛ مقامات تایلندی به او اطمینان داده‌اند که وی را به عربستان برنمی‌گردانند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی. بی. سی»، «رهف محمد القانون» از سوار شدن به هواپیمایی به مقصد کویت سرباز زده و خود را در اتاق هتلی در پایتخت تایلند حبس کرده بود. او گفته بود اگر به عربستان برگردم خانواده‌ام مرا می‌کشند.

وی اکنون در پناه‌گاهی دولتی به‌سر می‌برد تا آژانس مهاجران سازمان ملل پرونده او را بررسی کند.

همچنین پدر و برادر او به تایلند رفته‌اند اما این دختر از ملاقات با آن‌ها امتناع می‌کند.

القانون سه‌شنبه صبح در آخرین توئیتش نوشته: «از کانادا می‌خواهم به من پناهندگی بدهد».

آژانس مهاجران سازمان ملل گفته است از مقامات تایلند «بسیار سپاسگزاریم» که این دختر را برنگرداندند اما بررسی درخواست پناهندگی او «چند روز» طول می‌کشد. عصر روز دوشنبه به وقت محلی، «سوراچات هکپارن» رئیس پلیس مهاجرت تایلند گفت «به بهترین نحوی که بتوانیم از او مراقبت می‌کنیم... او اکنون تحت حاکمیت تایلند است، هیچ فرد و هیچ سفارتی نمی‌تواند او را به رفتن به هیچ‌کجا مجبور کند».

آقای سوراچات گفت برای روشن شدن تصمیم تایلند، با دیپلمات‌های سعودی دیدار می‌کنم.  او افزود هرگونه دیداری بین او و پدرش با تایید سازمان ملل خواهد بود.

تایلند جزو امضاکنندگان کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل نیست و هیچ حفاظت قانونی برای پناه جویان فراهم نمی کند، با این حال این بیش از ۱۰۰ هزار پناهنده در این کشور زندگی می کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها