تعطیلی دولت دونالد ترامپ از بامداد شنبه وارد بیست و دومین روز خود شد و به طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا تبدیل شد.

دولت ترامپ "تعطیل‌ترین" دولت تاریخ آمریکا شد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، تعطیلی دولت فدرال آمریکا که از امروز شنبه وارد بیست و دومین روز شده و ۸۰۰ هزار کارمند فدرال دولت را بدون حقوق و دستمزد گذاشته به طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا تبدیل شده است. 

اصرار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تأمین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای احداث یک دیوار حائل در مرز مکزیک و امتناع نماینده‌های دموکرات کنگره از موافقت با آن واشنگتن را فلج کرده است. ترامپ که در دوران رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود پول ساخت دیوار را از مکزیکی‌ها خواهد گرفت اکنون خواستار تأمین بودجه آن از سوی کنگره شده است. او به تلافی عدم همراهی نهاد قانونگذار آمریکا از امضای بودجه وزارتخانه‌های دولتی خودداری کرده است. 

تعطیلی دولت فدرال آمریکا از بامداد شنبه به وقت محلی (ساعت ۰۵:۰۰ به وقت گرینویچ، برابر با ساعت ۰۸:۳۰ به وقت تهران) رکورد تعطیلی ۲۱ روزه دولت «بیل کلینتون» در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ را شکست و به طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا تبدیل شد. 

ترامپ قبلاً تهدید کرده آماده است برای تأمین هزینه دیوار مرزی دولت را تا ماه‌ها تعطیل نگاه دارد. او همچنین تهدید کرده ممکن است از اختیاراتش برای اعلام وضعیت اضطرار ملی استفاده کرده و بدون مجوز کنگره بودجه احداث این دیوار را تأمین کند. او روز جمعه، علی‌رغم این گفت که برای اعلام وضعیت اضطراری عجله‌ای ندارد. ترامپ گفت: «این کار را خیلی سریع‌ انجام نخواهم داد.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه اعلام وضعیت اضطرار ملی ساده‌ترین راه برای خروج از بن‌بست ایجاد شده میان او و کنگره است از نهاد قانونگذار آمریکا خواسته بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای انجام این کار را تأمین کند. 

 از طرف دیگر منتقدان ترامپ گفته‌اند اقدام یکجانبه او برای اعلام وضعیت اضطراری مصداق نقض قانون اساسی است و پایه‌گذار «رویه‌ای خطرناک» در مناقشات مشابه خواهد شد.

ترامپ مدعی شده مهاجران غیرقانونی که از نقاط مرزی وارد آمریکا می‌شوند عامل افزایش میزان جرم در این کشور هستند. این در حالی است که مطالعات علمی نشان می‌دهند مهاجران غیرقانونی عموماً نسبت به افرادی که در آمریکا زاده می‌شوند جرائم کمتری مرتکب می‌شوند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/  

برچسب‌ها