رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از برگزاری تورهای گردشگری معدن با مشارکت ادارات صنعت معدن و میراث فرهنگی خبر داد.

 برگزاری تورهای ژئوتوریسم با همکاری ادارات صنعت ، معدن و میراث فرهنگی

به گزارش رقدس آنلاین علی محمدی گفت: شهرستان تربت حیدریه  در کنار جاذبه های متنوع تاریخی، گردشگری ، طبیعی، صنایع دستی و هنرهای سنتی  دارای جاذبه‌های بی نظیر زمین‌شناسی از جمله معدن طلا، عقیق بایگ، غار نمک ، قله توچال و ... است.
وی گفتک: این ظرفیت ها،  امکان جذب گردشگران تخصصی ژئوتوریسم  را دارد که به‌منظور آشنایی و جذب گردشگران به منطقه،  تورهای گردشگری ژئوتوریسم می تواند ضمن معرفی شایسته منطقه باعث اشتغال زایی برای جوانان منطقه  باشد.
محمدی تصریح کرد: ژئوتوریسم یا همان گردشگری زمین‌شناسی ، شاخه‌ای از صنعت گردشگری است که به استفاده از پدیده‌ها وجذابیت‌های زمین‌شناختی و میراث معدن‌کاری در گردشگری می‌پردازد و علاقه‌مندان به طبیعت در جریان فعالیت‌های زمین‌گردشگری، ضمن بازدید از پدیده‌های جذاب زمین شناسی، با مبانی پیدایش و اهمیت وجودی آنها آشنا می‌شوند.
او ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری مسئولان شهرستان طرح ایجاد ژئوپارک در بخش بایگ درحال پیگیری است که می تواند ژئو توریسم در این شهرستان کمک کند.

برچسب‌ها