در پی فراخوان جشنواره ملی عکس گفتگوی ادیان از سلسله برنامه های فرهنگی-هنری نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در مشهد، ۲۷۰۰ عکس از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه این برنامه ارسال شده است.

ارسال ۲۷۰۰ عکس از سراسر کشور به نمایشگاه جنبی همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان

به گزارش گروه قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان، به جهت تقویت ابعاد تأثیرگذاری اجتماعی و ارائه نمونه عینی همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان، برنامه فرهنگی-هنری عکس گفتگوی ادیان توسط دبیرخانه همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان طراحی و برای اجرا به مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی سپرده شد.

فراخوان این جشنواره عکس ۲۵ آذرماه منتشر گردید و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ دیماه بود که در پایان این فرصت، ۲۷۰۰ عکس از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد هنری در مشهد ارسال شده است.

چهار محور همزیستی مسالمت آمیز و تعامل سازنده پیروان ادیان الهی، اماکن مذهبی اسلامی و سایر ادیان الهی، ارادت اتباع سایر ادیان به امام رضا (علیه السلام) و تعامل وارادت دیگر ادیان به مراسم مذهبی و آئینی مسلمانان، موضوعات این جشنواره عکس را شکل داده است.

داوری آثار در هفته آخر دی ماه به پایان می رسد و عکس های برگزیده همزمان با برگزاری اولین همایش بین المللی امام رضا علیه السلام و گفتگوی ادیان در روزهای ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه در حرم رضوی و با حضور میهمانان خارجی و داخلی در قالب نمایشگاه افتتاح و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

آثار برگزیده در قالب کتاب نفیسی به چاپ خواهد رسید و جوایز هنرمندان برگزیده در آیین اختتامیه به آنان اهداء خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها