البرز- سردار سید یوسف مولایی از احداث اردوگاه ترک اعتیاد با ظرفیت ۴۰۰ نفردر البرز خبر داد.

اردوگاه ترک اعتیاد با ظرفیت ۴۰۰ نفر در البرز احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز عصر یکشنبه در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز، با بیان اینکه سپاه به حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرده است، ‌گفت: این مهم جزو مأموریت اساسی ‌سپاه نیست ولی تفاهم‌نامه ای میان سپاه و نیروی انتظامی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی امضاء شده است.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه مقرر شد تا ۱۰ استان به‌عنوان نمونه انتخاب شود و استان البرز نیز جزو این استان‌ها است.

سردار مولایی با اعلام اینکه مقررشده یک اردوگاه با ظرفیت ۴۰۰ نفردر البرز احداث شود، گفت: برخی اردوگاه‌ها بدون متادون درمانی معتادان را ترک می‌دهند و معتاد پس از خروج از اردوگاه دوباره به این مسیر برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: در اردوگاهی که قرار است احداث شود با طی یک دوره ۹ ماهه تا یک‌ساله فرد معتاد در شش مرحله  از اعتیاد نجات پیدا خواهد کرد.

سردار مولایی ادامه داد: پس از مرحله سم‌زدایی به مباحث روان‌شناسی و روانکاوی نیز پرداخته می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه معتاد بهبود یافته پس از آموزش مهارت مشغول کار می‌شود، گفت: با توجه به وضعیت استان و بازدیدهای انجام‌شده سه‌نقطه برای احداث این اردوگاه تعیین شد که متأسفانه به دلیل شرایط خاص و هزینه‌بر بودن مورد موافقت قرار نگرفت.

‌وی عنوان کرد: مذاکراتی که در این خصوص با استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی‌شده است، مقرر شد سوله برای انجام این مهم در اختیار سپاه قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها