البرز-عزیزالله شهبازی با بیان اینکه براساس آمارهای ارائه شده حدود ۱۲ درصد تولید ناخالص ملی صرف مقابله با خسارات ناشی از مواد مخدر می شود، ‌گفت: با پیشگیری و آگاهی بخشی می توان این اعتبار کلان را در جهت توسعه و رشد کشور مورد بهره برداری قرار داد.

۱۲ درصد تولید ناخالص ملی صرف مقابله با خسارات ناشی از مواد مخدر می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عزیزالله شهبازی استاندار البرز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان که بعد از ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری و با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شد، با قدردانی از اشرافیت مسئولان کشوری به مسائل و دغدغه های استان البرز، گفت: تنوع اقوام، مهاجرپذیری، رشد سریع جمعیت موضوعات مهمی هستند که نیازمند توجه ویژه مسئولان ملی به این استان است.

شهبازی ‌به وضعیت البرز در گزارش های ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در بسیاری از شاخص ها اقدامات خوبی صورت گرفته است و تنها در ۲ شاخص نیازمند توجه و برنامه ریزی ویژه تری هستیم که این امور را نیز با توجه به راهکارهای تعیین شده دنبال خواهیم کرد.

استاندار البرز با تاکید بر لزوم افزایش اقدامات و برنامه ها در راستای پیشگیری از اعتیاد، گفت: در البرز تمامی دستگاه های اجرایی، نهادها و سازمان های مردم نهاد با اتحاد و انسجام درصدد مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از شیوع آن هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده حدود ۱۲ درصد تولید ناخالص ملی صرف مقابله با خسارات ناشی از مواد مخدر می شود که با پیشگیری و آگاهی بخشی می توان این اعتبار کلان را در جهت توسعه و رشد کشور مورد بهره برداری قرار داد.

استاندار البرز با ببان اینکه باید بیشترین تمرکز بر روی پیشگیری باشد، گفت: در البرز سازمان های مردم نهاد در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد بسیار فعال و پویا هستند و بخش خصوصی نیز در حوزه ترک اعتیاد کمک حال استان است.

وی اضافه کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری  مبنی بر ضرورت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بخصوص اعتیاد به مواد مخدر، البرز نیز برنامه محور ورود و اقدام کرده است.

شهبازی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات این جلسه و اعتباراتی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تخصیص می یابد، درصدد تسریع در راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ استان هستیم.

این مسئول اضافه کرد: به فرمانداران نیز تاکید می شود تا با تشکیل مستمر و منظم ستاد های فرعی مبارزه با مواد مخدر، نسبت به عملیاتی کردن مصوبات ستاد اصلی و پیگیری و ریشه یابی آسیب های هر شهرستان اقدام کنند.

استاندار البرز در پایان گفت: در این نشست مصوبات بسیار خوبی وجود داشت و دبیرکل ستاد نیز نهایت همراهی را در خصوص تحقق مطالبات دستگاه ها داشتند، بنابراین مسئولیت ما در استان بسیار خطیر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها