عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با هدف آشنایی با رسالت های موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از این مؤسسه بازدید کرد.

ضرورت توجه به سلامت غذایی برای پیشگیری از گسترش بیماری های غیر واگیر در کشور

به گزارش قدس آنلاین، «سید احسان قاضی زاده هاشمی» در این بازدید گفت: با توجه به موضوع کمبود آب در کشور نیاز به تحقیقات واقع بینانه برای تعیین اولویت ها در زمینه کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی وجود دارد.
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز توجه به سلامت غذایی در کشور برای پیشگیری از گسترش بیماری های غیر واگیر نظیر سرطان که ناشی از تولید مواد غذایی غیر استاندارد است، از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه بیشتر بودجه ها در حوزه سلامت به بخش درمان اختصاص می یابد، افزود: در شرایطی که مواد غذایی ناسالم و غیراستاندارد منجر به افزایش شیوع بیماری های غیرواگیر در کشور شده، برای جلوگیری از این سیکل معیوب می بایست توجه ویژه ای به سالم سازی محصولات کشاورزی و دامی صورت گیرد.
در ادامه «دکتر قدیر رجب زاده» رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بر لزوم توجه به سلامت و ایمنی مواد اولیه غذایی تاکید کرد و گفت: انجام سیاستگذاری های لازم برای هزینه کرد بودجه های کشور در جهت ارتقاء ایمنی غذایی و کاهش آلاینده ها در مواد اولیه از بروز بسیاری از بیماری ها، پیشگیری نموده و منجر به کاهش هزینه های درمان می شود.
وی افزود: سیاست های غلط در زمینه تولیدات کشاورزی و دامپروری کشور باعث تولید محصولات غذایی غیر استاندارد شده که این روند به کاهش صادرات در این بخش منجر شده است.
وی با اشاره به اهمیت کاهش ضایعات غذایی بیان کرد: به دلیل میزان قابل توجه ضایعات مواد غذایی در کشور، انجام فعالیت های کوچک در این زمینه می تواند اثر بخشی زیادی داشته باشد.

برچسب‌ها