همدان- دومین آزمون ادواری سنجش سربازان وظیفه همزمان با سراسر کشور در اداره کل فنی وحرفه ای استان همدان برگزار شد.

دومین آزمون ادواری سنجش مهارت سربازان وظیفه برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، وهب مختاران مدیر کل و مسئولین ستادی اداره کل فنی وحرفه ای همدان، از روند برگزاری آزمون مهارت سربازان وظیفه در نیروی انتظامی استان بازدید کردند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان  با اشاره به  تفاهم نامه منعقد شده با ستاد نیروهای مسلح  گفت:در این مرحله تعداد ۶۶۰ نفر از سربازانی که دوره آموزش های مهارتی را گذرانده اند، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مختاران  با بیان اینکه تعداد ۲۰۷ نفر از نیروهای وظیفه ناجا در این آزمون شرکت کردند اظهار داشت:۱۹۳ نفر نیز از نیروهای وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت سنجش و ارزیابی مهارتی  معرفی شدند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان آموزش‌های مهارتی را یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در جامعه دانست و اظهار داشت:با رایزنی های انجام گرفته تعداد ۲۰ کارآفرین در کارگاه‌های آموزشی این اداره کل به امر آموزش مشغول هستند.

وی تاکید کرد: بسیاری از افرادی که در کارگاههای کارآفرینان شرکت می کنند به راحتی از طریق ایشان در تولید  و عرضه محصولات خود مشکلی نخواهند داشت.

مختاران تصریح کرد: این اداره کل جهت کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف آمادگی کامل برگزاری دوره های مهارتی را دارد.

در ادامه فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه از دو جنبه افراد متخصص و فاقد مهارت اهمیت دارد، گفت: فردی که تخصص دارد با گرفتن گواهینامه فنی و حرفه ای می تواند در بازار کسب و کار فعالیت نماید.

کامرانی صالح بیان داشت: سربازان فاقد تخصص با شرکت در دوره های مهارتی فنی و حرفه ای و آموزش مهارت های لازم  می‌توانند در بازار کسب و کار و اشتغال با اعتماد بنفس وارد شوند.

وی همچنین از دیگر مزایای این طرح را استفاده از مهارت و تخصص سربازان وظیفه جهت جلوگیری از فراموشی مهارت و همچنین کسب تجربه ایشان در آینده دانست و تاکید کرد:در اینجا می طلبد سربازان از وضعیت موجود جهت استفاده از دوره های مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها