وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه عملیاتِ به‌تعویق افتاده در منبج و شرق فرات، در زمان مناسب اجرا می‌شود، گفت که تمام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لجستیکی تکمیل شده است.

وزیر دفاع ترکیه: عملیات منبج و شرق فرات در زمان مناسب اجرایی می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، ژنرال «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) با تکرار مواضع آنکارا در تداوم مبارزه با تروریسم، تایید کرد که جنگنده‌های این کشور مجددا در حال بمباران مواضع حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در عراق هستند.

آکار طی سخنرانی در دانشگاه دفاع ملی آنکارا گفت: «ما به مبارزه علیه سازمان‌های تروریستی و اعضای آنها، شامل پ.ک.ک، یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ)، نیروهای دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، داعش و مخصوصا سازمان تروریستی فتح‌الله (جنبش گولن) در داخل و خارج از مرزهایمان ادامه می‌دهیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با تاکید بر تداوم نبرد تا از پای درآمدن آخرین تروریست‌ها، توضیح داد: «هیچ تفاوتی بین پ.ک.ک و شاخه سوری آن یعنی ی.پ.گ/پ.ی.د وجود ندارد... ارتش (ترکیه) برای مقابله با تهدیدات و حفظ آینده ترکیه باید موثر، بازدارنده و معتمد به نفس باشد».

وزیر دفاع ترکیه همچنین روز گذشته طی سفری که به مرز سوریه در استان «ختای» داشت، درباره عملیات نظامی جدید و قریب‌الوقوع این کشور در شمال سوریه گفت: «عملیات در منبج و شرق (رودخانه) فرات در زمان مناسب آغاز خواهد شد».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» آکار با بیان اینکه مشکل کنونی پیش روی آنها منبج و شرق فرات است، افزود: «برنامه‌ریزی‌ها، تدارکات و اقدامات لجستیکی ما تکمیل شده است... ما هیچ مشکلی با برادران کُرد یا عرب در سوریه و عراق نداریم. تنها اهداف ما تروریست‌ها هستند».

وی در ادامه تاکید کرد: «ما هرگز اجازه نمی‌دهیم یک دولت تروریست یا گذرگاه تروریستی در جنوب مرزهایمان تشکیل شود. ما به نبرد با تروریسم تا زمانی که تک تک آنها از پای درآیند، ادامه می‌دهیم».

در این مراسم همچنین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با آکار، با نظامیان حاضر در مرز سوریه صحبت کرد و گفت: «حمله تروریست‌ها به عفرین ما را از نبرد با آنها باز نمی دارد. مبارزه با تروریسم بدون هیچ تعللی در مناطق عفرین، جرابلس و الباب پیش می‌رود».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها