معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر با بیان اینکه بسته‌های حمایتی ویژه برای فعالان اقتصادی بنادر در حال تدوین است، گفت: در راستای رفع چالش فعالان و سرمایه‌گذاران بخش بندری، جلسات مستمر با فعالان اقتصادی حوزه بنادر برگزار می‌شود.

تدوین بسته‌ حمایت از فعالان اقتصادی بنادر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ محمدعلی حسن‌زاده‌ بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در حال گفت‌وگوهای مستمر و سازنده با فعالان بخش خصوصی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بیشتر آنها در دوران تحریم است.

وی گفت: انجمن‌های پایانه‌داران بندری، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و همچنین اتاق‌های بازرگانی از جمله بخش‌های خصوصی فعال در زمینه فعالیت‌های بندری هستند که در حال گفت‌وگوهای مستمر با آنها هستیم.

حسن‌زاده اضافه کرد: بسته‌های حمایتی ویژه ‌برای فعالان بخش خصوصی حوزه بنادر در حال تدوین است که با بسته‌های قبلی تفاوت قابل‌ملاحظه‌ای دارد، ‌هم‌اکنون در حال تدوین بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برای فعالان بخش خصوصی‌ هستیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از تشکیل جلساتی مستمر با انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته خبر داد و افزود: در ارتباط با فعالیت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته بخشی از همکاری‌ها توسط سازمان بنادر و بخشی دیگر توسط معاونت حمل و نقل وزارتخانه در حال پیگیری است تا تعاملاتی را در راستای حل مشکلات آن انجمن فعال در زمینه کشتیرانی و خدمات بندری داشته باشیم.

حسن‌زاده با اشاره به دعوت از اتاق‌های بازرگانی تهران و ایران گفت: نخستین جلسه در این‌باره ماه گذشته در سازمان بنادر برگزار شد و به عنوان مشتری خدمات بندری از اتاق‌های بازرگانی‌ تهران و ایران دعوت به‌عمل آوردیم و در طرف دیگر، خطوط کشتیرانی، انجمن خدمات کشتیرانی، اتحادیه مالکان شناور و انجمن پایانه داران حضور داشتند.

وی بیان کرد: در آن جلسه، نمایندگان اتاق‌های بازرگانی به عنوان مصرف کننده خدمات بندری چالش‌های خود را مطرح کردند که ما در سازمان بنادر به عنوان نهاد حاکمیتی در صدد حل مشکلات بخش‌های خصوصی و ارایه راهکاری لازم در مورد مشکلات آنها هستیم.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم هر سه ماه یکبار این نشست را داشته باشیم تا بتوانیم در مقام پاسخگوی استفاده‌کنندگان کالا و تجار بتوانیم ظاهر شویم که این موضوع با هدف رفع چالش همه شرکت‌ها، فعالان و سرمایه‌گذاران بخش بندری است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها