مراسم یادواره شهدای پایگاه بسیج شهید مدنی با تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و رونمایی از تمثال ۴۴ شهید مسجد ابوالفضلی‌های حر عاملی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد.

تجلیل از خانواده شهدا و رونمایی از تمثال ۴۴ شهید

به گزارش خبرنگارقدس در این مراسم که با مشارکت بسیج پایگاه شهید مدنی، مؤسسه فرهنگی جوانان آستان قدس رضوی، حوزه ۸ ابوذر نیروی مقاومت بسیج، هیئت فرهنگی مذهبی خادم العباس علیه‌السلام وشورای اجتماعی محله عامل برگزار شد، حجت‌الاسلام حجازی ازسازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با تجلیل از مقام شهیدان وخانواده‌های آنان خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، امروز زنده نگه داشتن یاد شهیدان کم از شهادت نیست و ما موظف هستیم برای ترویج روحیه ایثار و شهادت در نسل جدید تمام همت و توانمان را به کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا تمام سعی و تلاش خود را انجام می‌دهند تا با مأیوس کردن جوانان، آنان را از خط انقلاب شکوهمندی که وارد دهه پنجم عمر با برکتش شده است خارج سازند، تصریح کرد: تنها با معرفی صحیح شهیدان به نسل جوان و تبیین شیوه زندگی‌شان و اینکه چگونه برای حفظ ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی از جانشان که با ارزش‌ترین متاعی بود که در اختیار داشتند گذشتند می‌توان نسل جدید را در برابر این تهاجمات بی‌امان واکسینه و مقاوم کرد.

این گزارش حاکی است در ادامه سرودهای انقلابی توسط گروه سرود مؤسسه فرهنگی جوانان آستان قدس رضوی اجرا شد و هدایایی به رسم یادبود به خانواده تعدادی از شهدای مسجد اهدا گردید و از پدران و مادران صبور شهدا تجلیل و تقدیر شد.

برگزاری مسابقه قرآنی و تجلیل از دختران محجبه و پسران فرهیخته و فعال در امور قرآنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

   رونمایی از تمثال ۴۴ شهید

در پایان این مراسم رونمایی از تمثال ۴۴ شهید مسجد ابوالفضلی‌ها که با تصاویر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت‌امام‌خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای مزین شده بود، با حضور خانواده معظم شهدا انجام شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها